fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:26

Het kan zijn dat de hengstenhouder het niet wist, maar als meerdere paarden op 1 stal dezelfde symptomen hebben mag je er wel van uit gaan dat het geen verkoudheid is maar toch wat anders.
Het lijkt me dat je je waardevolle hengsten niet bloot wilt gaan stellen aan iets wat zo besmettelijk is. Dan ga je dat toch wel onderzoeken wat de paarden met symptomen hebben.

Lusitana

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:34

Verkoudheid is, zoals bijna alle hoest, anders gewoon besmettelijk en gaat wel vaker stallen rond. Handelstallen heen er ook last van. Het kan van een virusof bacterie komne. Als heteen virus is, reageren ze niet op anti-biotica.
Maar als de merrie daar al weg was en de DA kon ook niet iets vinden, dan hoeft ze natuurlijk niet de klachten die ze later vertoonde daar opgelopen te hebben....
Bacteriën en virussen kunnen gewoon via mensen die bij besmette paarden zijn geweest ook overgebracht worden van andere stallen.
Droes is al helemaal besmettelijk. Waarom zou je dat zoveel later terug willen voeren naar een stal waar ze ooit gestaan heeft? Ik zie bij het teruglezen eerlijkgezegd het verband niet zo.
Er kunnen ook meerdere dingen gelijktijdig aan de hand zijn (geweest) zoals allergie of ingeademd stof dat reactie heeft gegeven.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 05:52

Ik vind trouwens dat de titel aardig suggestief is,dit omdat TS alleen vermoed dat de dierenarts fouten zou hebben gemaakt.