Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:GDG, een DA mag best gelijk Bute voorschrijven.
Nirvana_ schreef:yarkayunda schreef:Ik zou hem eerlijk gezegd meteen uit zijn lijden verlossen..
Mee eens, zeker als de enige reden is de zomer door en fotoshoots kunnen doen... Houden van is loslaten in dit geval.
Nirvana_ schreef:yarkayunda schreef:Ik zou hem eerlijk gezegd meteen uit zijn lijden verlossen..
Mee eens, zeker als de enige reden is de zomer door en fotoshoots kunnen doen... Houden van is loslaten in dit geval.
Nirvana_ schreef:Mensen doen aan herinneringen en heben een hele kring andere mensen om zich heen. Die maken tijd en de dood bewust mee. Paarden niet.
Bute werkt, maar geen enkel middel is ideaal. Grote kans dat het de pijn van de artrose verminderd maar maagzweren terug geeft. Paard heeft al een tijd pijn, zit daarom waarschijnlijk ook op andere plekken vast en doet zeer, waarom per se tot na de zomer rekken?
Een paar weken kan ik begrijpen, een paar maanden vind ik niet eerlijk tegenover het dier.
Kendra schreef:Laten we de discussie beperken tot welke pijnstilling, TS is waarschijnlijk wijs genoeg om haar paard in te laten slapen als het niet meer gaat.
Saaams schreef:Ik zou gaan voor butagran (bute).
Pony van een stalgenoot heeft ook een hele poos op bute gestaan ivm rechtzaak. Dit gaf geen problemen voor de pony. Die was pijnvrij gedurende de dag.
Je kan het altijd proberen. Misschien kan je er mee starten icm duivelsklauw. Dan de bute langzaam afbouwen en duivelsklauw ophogen om te zien of het genoeg effect heeft?
Mijn pony heeft artrose in SI gewricht. Voordat ze die diagnose kreeg ook 2x metacam en een week bute. Maar had 0.0 resultaat op het bewegingpatroon.. Pas toen ze was ingespoten liep ze weer correct.
Sizzle schreef:Het is uiteindelijk een kwestie van proberen.
Mijn vorige paard stond van buut al binnen 2 dagen te gapen van de maagpijn, dus die verdroeg het duidelijk niet. Anderen staan er jaren op.
Sterkte met het aankomende verlies
Cynthia82 schreef:Ik heb mijn pony 3 juni in moeten laten slapen omdat ze te veel pijn had van de artrose. Ik heb haar de laatste 1,5 week bute gegeven. Voor mij was het belangrijkste dat ze zo min mogelijk pijn zou hebben.
Bij een jong paard wat nog jaren mee gaat vind ik het een ander verhaal, maar als het voor de laatste periode is, dan geven wat goed werkt.
Sterkte!