Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lizy29 schreef:Alles wat boxrust inhoud voor onze paarden doen we niet. Maken we ze niet gelukkig mee. In geval van koliek gaan die dus ook niet naar de kliniek maar blijven ze lekker thuis. Of ze knappen zo op met medicatie indien nodig of ze worden ingeslapen. Gelukkig voor ons hebben we nog nooit voor die keuze gestaan want ze hebben nog nooit koliek gehad (gaat nu heel snel hout aanraken).
Poekkie schreef:lizy29 schreef:Alles wat boxrust inhoud voor onze paarden doen we niet. Maken we ze niet gelukkig mee. In geval van koliek gaan die dus ook niet naar de kliniek maar blijven ze lekker thuis. Of ze knappen zo op met medicatie indien nodig of ze worden ingeslapen. Gelukkig voor ons hebben we nog nooit voor die keuze gestaan want ze hebben nog nooit koliek gehad (gaat nu heel snel hout aanraken).
Dat kan je makkelijk zo roepen, maar geldt dat ook moest er iets zijn met een goede prognose en een relatief korte revalidatie? Bvb een diepe wonde of het verwijderen van een gezwel oid.? Het komt op mij immers nogal kort door de bocht over.
Wiske2 schreef:Slagingskans is dacht ik gemiddeld 20-30 %
50% daarvan krijgt nog problemen in het jaar daarna.
Dus al met al zou ik er niet voor kiezen.
Ik heb diverse paarden van dichtbij meegemaakt in de kliniek. Wat een ellende was dat.
Poekkie schreef:Lizy29, dat begrijp ik dat op stal staan niet handig is zo. Maar betekent dat dan ook dat elke ingreep waarvoor even rust nodig is (eventueel apart op een klein stuk buiten?) Of elk vervoer naar de kliniek daarbij dus sowieso afgeschreven wordt?
Dat je geen maanden revalidatie wil en jou keuze en zou ik in jou geval vast ook geen voorstander van zijn afh. Vd situatie.
FleurVP schreef:Kiki, ik zou dan niet naar die kliniek gaan. Lingehoeve geeft bv. hele andere cijfers, ik verbaas me er soms sowieso over dat kleinere klinieken niet gewoon doorverwijzen naar collega's met veel meer ervaring.
Er zijn wel cijfers overigens van onderzoeken uit andere landen en tijdje terug online te vinden.