rare bult/zwelling in nek pony???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel09

Re: rare bult/zwelling in nek pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:08

Bedankt voor jullie tips.

maris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:26

pillow schreef:
Je schrijft dat de vorige eigenaar haar gered heeft. Waar is ze van gered?

klopt ze komt bij een fokker vandaan waar ze heel erg laag aan de rang stond das helemaal niet erg maar als ze dan niet bij het voer mag ga je er wat aan doen,
deze man zei ze zoekt het maar uit en heeft door geen goede voeding een slechte weerstand gehad en kreeg een longontsteking die geen 2 weken langer had moeten duren (werd mij verteld door de gene die haar gered heeft)

maris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:30

anjali schreef:
Is ze pas 4 en nu zo iets? En ze was oorspronkelijk te mager?Volgens de foto is ze dat nu beslist niet meer!Leuke pony wel!

ja ze is pas 4 jaartjes jong volgens de veearts hebben heel veel paarden dit en zoals de Welsh,tinker fries haflinger shetlander, zijn er heel gevoelig voor en dragen het eigenlijk al bij hun alleen de 1 uit het en de ander niet,

gelukkig is dit met een suiker vrij dieet en beweging goed onder controle te houden, hier wordt het wat lastig maar ik ga me best doen kan haar niet apart houden, ze wordt dan gek ook logisch maar als ik wat wil doen met de andere zullen ze op het land moeten maar dat mag zij dus niet

maris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 12:34

geerke schreef:
Ja,die is duidelijk insuline resistent,niet te snel laten afvallen,dat kan haar dood worden.Geef een vitamine en mineralen supplement met extra magnesium

dank je voor de tip ze is aan het bijkomen van een longontsteking dus echt werken doe ik nog niet met haar wel staat ze overdag lekker de hele dag buiten