Waarschijnlijk peesblessure

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Waarschijnlijk peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:24

Wij hebben goede ervaringen met de Ice-vibes. Werken beter als gewoon koelen en stuk goedkoper als laseren denk ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:31

Krijgt je paard geen pijnstiller/ontstekingsremmer?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:36

Marie111 schreef:
Wij hebben goede ervaringen met de Ice-vibes. Werken beter als gewoon koelen en stuk goedkoper als laseren denk ik.

Het is niet vergelijken. Ice-vibes koelen en zorgen daardoor dat de zwelling afneemt. Laser zorgt dat de cellen beter gaan werken en herstel sneller verloopt. Overigens gaat met laser de zwelling sneller weg dan met Ice-Vibes. Maar ze zijn inderdaad wel goedkoper.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:38

Marie111 schreef:

Ice-vibes is geen vervanging voor laseren. Ice-vibes is een vervanging voor koelen met water en daarvoor inderdaad heel fijn omdat je niet het risico op mok etc loopt.

Overigens werd mij toen ik vorig jaar mijn paard een zeer ernstige peesblessure had, afgeraden om in de ontstekingsfase de ice-vibe boots te laten trillen.

Bij einschuss is het ook onder de kogel "olifantenpoot" en niet vooral alleen bij de pees.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:01

Ik heb ook gekeken naar de ice-vibes maar wil eerst de scan morgen afwachten en dan met dierenarts overleggen naar aanleiding van de scan.

Hij is inmiddels niet meer zo dik zijn been, niet meer stokkreupel en nog maar iets warm.

Fingers crossed voor morgen!

@hwn Hij kreeg en krijgt geen pijnstilling en onstekingsremmer.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 20:01

Positief bericht: pees is volledig heel! Er wordt toch een zweer verwacht maar die was vorige week door smid niet te vinden en vandaag door DA ook niet... wel diverse bloeduitstortingen in hoef dus nu 3 dagen weken met soda en kijken of ze dan weer wat kunnen vinden, als dit het is mogen we in onze handjes knijpen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:59

Mooi! Ben benieuwd wanneer ze de zweer vinden. Vond het ook niet helemaal op een peesblessure lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:45

Wat fijn!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 06:51

Wat fijn dat de pees in orde is! Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde bij mijn merrie. Eerst kreupel, een paar dagen later een dik been. Ik was ook bang voor een peesblessure, maar hier bleek een hoefkneuzing de boosdoener. De smid heeft het eruit gesneden en daarna knapte ze snel weer op.

Hier in de soda:
Afbeelding

Afbeelding