Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nibbit schreef:Ik zou beginnen met een goed zadel wat echt netjes past, en de druk verdeelt.
Rij je nu boomloos? De drukverdeling is dan vaak niet goed.
Dan het rijden, nageeflijkheid zorgt er voor dat je paard heel blijft, dus ook erg nuttig voor een recreatiepaarden zorg dat de motor achter AAN staat
Waar ik ook nog aan denk is een probleem in het SI gebied, dan blokkeren ze ook.
Kelly_ann schreef:Last je hier weten hoe alle medische onderzoeken zijn afgelopen? Ik ben zeer benieuwd!
MarliesV schreef:Sorry, maar gevoelig op de rug, last van nekwervels en soms een oude beenblessure.
En dan nog met droge ogen zeggen dat hij geen echte rugpijn heeft omdat hij bepaalde oefeningen doet?
Dat is in mijn ogen echt een omgekeerde beredenering.
fohadie schreef:
Lolabats23 schreef:En misschien wel grappig om erbij te zetten, een medium heeft met hem gesproken, hij zei dat hij in de war raakt van mijn hulpen. Vooral mijn zit hulpen.
JeanneV schreef:Je bent een dankbare prooi voor alle therapeuten, readers, mediums, osteopaten en andere alternatieve genezers. De kans dat jou paard gewoon een boef is en zijn eigen plan trekt is veel groter dan dat hij last heeft van maagzweren, ouwe blessures en psychisch onbegrip
Neem gewoon les en zorg dat jou paard gehoorzaam word voor jouw hulpen.Lolabats23 schreef:En misschien wel grappig om erbij te zetten, een medium heeft met hem gesproken, hij zei dat hij in de war raakt van mijn hulpen. Vooral mijn zit hulpen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fohadie schreef:Lolabats23 schreef:Alles na gekeken, van buitenaf...elke wervel is gevoeld, hoofd nek benen hoeven buik rug billen buigproef longeren, alles deed hij braaf en goed mee tot het zadel er aan kwam, zag je hem reageren. Alleen zonder zadel doet hij het ook.
Zie wel zwarte kleur haar vlekjes op zijn schoft, waar het wit hoort te zijn, dus er heeft denk ik wel een verkeerd zadel op gelegen. (Mits dat andersom ook is, bij bruine of zwarte paarden wordt het dan wit)Ook is hij basis beleerd en daarna voornamelijk op buiten rit gereden. Dus de bespiering mist ook wel. Wijken nageven of stelling kent hij niet. Hij wordt het liefst gestuurd op stem en niet op been.
Voila, het dikgedrukte lijkt me duidelijk. Het zadel na laten kjken door een goede zadelpasser, wellicht klemt het ergens en zit er daardoor iets vast waardoor hij het zonder zadel ook doet.
Daarnaast is het paard blijkbaar licht aangereden maar nooit goed doorgereden. Wellicht begrijpt het totaal niet wat je bedoelt! Zoek een goede instructrice die verstand heeft van het correct inrijden van paarden en begin vanaf het begin. Stap voor stap de knopjes erop. Als jij daar niet kundig in bent, zoek je iemand die dat wel kan.Mocht dit niet helpen, kan je het altijd nog binnenste buiten keren. Maar zo je verhaal te lezen heeft dit paard enkele stappen gemist.
Hoe oud is het paard?
MarliesV schreef:Een eigen plan trekken kunnen ze prima, maar staken en bokken, vooral in het buiten rijden, is dan niet gelijk waar ik aan zou denken.
TS, ik zou stoppen met de peuten en paten, readers en zo meer en dat dier eerst eens qua röntgen uitsluiten van lichamelijke problemen bv kissing spines.
Mocht er niets uitkomen, besteed dan je geld aan goede begeleiding en ga werken aan de basis.
fohadie schreef:fohadie schreef:
Alles na gekeken, van buitenaf...elke wervel is gevoeld, hoofd nek benen hoeven buik rug billen buigproef longeren, alles deed hij braaf en goed mee tot het zadel er aan kwam, zag je hem reageren. Alleen zonder zadel doet hij het ook.
Zie wel zwarte kleur haar vlekjes op zijn schoft, waar het wit hoort te zijn, dus er heeft denk ik wel een verkeerd zadel op gelegen. (Mits dat andersom ook is, bij bruine of zwarte paarden wordt het dan wit)Ook is hij basis beleerd en daarna voornamelijk op buiten rit gereden. Dus de bespiering mist ook wel. Wijken nageven of stelling kent hij niet. Hij wordt het liefst gestuurd op stem en niet op been.
JeanneV schreef:Je bent een dankbare prooi voor alle therapeuten, readers, mediums, osteopaten en andere alternatieve genezers. De kans dat jou paard gewoon een boef is en zijn eigen plan trekt is veel groter dan dat hij last heeft van maagzweren, ouwe blessures en psychisch onbegrip
Neem gewoon les en zorg dat jou paard gehoorzaam word voor jouw hulpen.Lolabats23 schreef:En misschien wel grappig om erbij te zetten, een medium heeft met hem gesproken, hij zei dat hij in de war raakt van mijn hulpen. Vooral mijn zit hulpen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kelly_ann schreef:Kidde schreef:Als ze zo extreem reageert zou ik sowieso een afspraak maken om haar eens goed op de kliniek na te laten kijken. Ik zou dat persoonlijk eerst doen voor je andere dingen probeert.
Een goed advies, altijd... Je weet immers nooit of het paard misschien ergens pijn of last heeft.....
Maar het kost je ook honderden euro's terwijl het best een gedragsprobleem kan zijn.
Ik zou eerst eens de tijd nemen het gedrag te bekijken en verbeteren.
Zeker omdat het paard zonder problemen op buitenrit gaat of met kinderen rondrijdt.
Ik vind de bokt adviezen altijd erg uitgaan van de medische kant. Terwijl aan de rijderij en omgang met paarden zoveel te verbeteren valt vaak.
cobiie schreef:MarliesV schreef:Een eigen plan trekken kunnen ze prima, maar staken en bokken, vooral in het buiten rijden, is dan niet gelijk waar ik aan zou denken.
TS, ik zou stoppen met de peuten en paten, readers en zo meer en dat dier eerst eens qua röntgen uitsluiten van lichamelijke problemen bv kissing spines.
Mocht er niets uitkomen, besteed dan je geld aan goede begeleiding en ga werken aan de basis.
Staken en bokken op buitenrit kan prima met een angstige ruiter/ruiter die tegenstrijdige hulpen geeft.
Voor de rest met je post eens, paard eens goed binnenste buiten laten keren en wanneer er lichamelijk niets is, met goede begeleiding aan de slag (of zelfs even paard een periode fulltime door een handige ruiter laten rijden die de basis erop kan zetten).