Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joman schreef:Ontwormen lijkt me sowieso slim. Vergeet ook niet dat het je paard energie kost, verandering van stal. Ook dat kan meehelpen. Daarnaast zou ik je voerbeleid onder de loep nemen. Misschien heeft ze inderdaad tekorten. Wellicht heeft ze haar energie ook nog elders voor nodig? Blessure bijv?
Ik heb wel eens NAF opkikker bijgevoerd toen die van mij lastig uit zijn vacht kwam. Dat had overigens een aantoonbare reden.
renee16 schreef:Joman schreef:Ontwormen lijkt me sowieso slim. Vergeet ook niet dat het je paard energie kost, verandering van stal. Ook dat kan meehelpen. Daarnaast zou ik je voerbeleid onder de loep nemen. Misschien heeft ze inderdaad tekorten. Wellicht heeft ze haar energie ook nog elders voor nodig? Blessure bijv?
Ik heb wel eens NAF opkikker bijgevoerd toen die van mij lastig uit zijn vacht kwam. Dat had overigens een aantoonbare reden.
Ze krijgt eigenlijk heel weinig omdat ze nog niet veel doet:
4x per dag hooi (goede kwaliteit met weinig eiwitten) en/of gras.
2x per dag schepje Vitalbix, voor vitaminen en mineralen.
Ze loopt inmiddels weer 2/3x per week 20/30min of een buitenritje.
Ontwormen gaat vandaag gebeuren. Bloedprikken moet nog gepland worden, denk dat ik op basis daarvan pas ga kijken naar opkikkers/vitamines/etc.
Popstra schreef:Hier komen ze ondanks ze kern gezond zijn dit jaar ook anders dan anders door de verharing. Ze waren verhaart in februari en zijn in maart/april toch weer vacht gaan aan maken en nu weer aan het verharen. Ik had dit jaar vrij vroeg de dekens er af en het werd in ene weer fris. Ik denk dat de temperatuur schommelingen van afgelopen tijd voor sommige paarden het lastig maakt goed te verharen. Helemaal als ze buiten staan
xRedshift schreef:Hier ook een Haflinger (14 jaar) die ineens heel raar verhaard. Is in februari ontwormt. De lichte plekken zijn allemaal dode haartjes maar echt loslaten doen ze niet echt. Het lijkt een beetje op jou verhaal, daarom plaats ik dit ook maar hier.
Paard staat vrijwel dag en nacht buiten, komt niet veel op de wei momenteel. Hij is verder super fit. Deze rare plekken met dood haar doet zich ook het meest voor aan 1 kant. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Iemand die dit herkent?
[ [url=m/lwfeYz.png]Afbeelding[/url] ]
geerke schreef:xRedshift schreef:Hier ook een Haflinger (14 jaar) die ineens heel raar verhaard. Is in februari ontwormt. De lichte plekken zijn allemaal dode haartjes maar echt loslaten doen ze niet echt. Het lijkt een beetje op jou verhaal, daarom plaats ik dit ook maar hier.
Paard staat vrijwel dag en nacht buiten, komt niet veel op de wei momenteel. Hij is verder super fit. Deze rare plekken met dood haar doet zich ook het meest voor aan 1 kant. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Iemand die dit herkent?
[ [url=m/lwfeYz.png]Afbeelding[/url] ]
Wanneer was deze voor het laatst ontwormd?
MirandaMalik schreef:Redshift, had gevraagd of dat deuken waren op de billen?
xRedshift schreef:MirandaMalik schreef:Redshift, had gevraagd of dat deuken waren op de billen?
Ik had je bericht niet gezien sorry.
Nee ik heb geen opvallende deuken op zijn billen gezien. Ik vermoed dat dit door licht inval op de foto zo lijkt. De symptomen die bij die ziekte horen herken ik ook niet. Ik had er nog nooit van gehoord, goed dat je het opmerkt