Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
SMariffa
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 18:50
Haar stal is ruim 3,50x3,50 meter. Ze heeft het inderdaad alleen als ze vanuit stal komt. Maar ook als ze niet gelegen heeft is haar been toch stijf/kreupel.
24 uur per dag buiten kan ik proberen maar omdat ze best gevoelig is ben ik bang dat ze snachts gaat rennen/schrikt en het dan alleen erger maakt. We laten haar tot half 10 avonds buiten en om 8 uur ochtends weer naar buiten. Dus wel zo lang mogelijk buiten.
marjor
Geplaatst: 30-05-20 18:56
Een stal van 3,5 bij 3,5 voor een paard van 1.80 vind ik niet ruim. Ik heb dat ook voor mijn paard van 1.58. Die kan goed plat liggen en goed overeind komen. Maar 1.80...
In een stal kan een paard niet echt lopen. Zolang het been niet beweegt op stal, wordt het stijf. Ze staat toch een uur of tien stil. Kan ze niet met een maatje buiten blijven?
Mijn paard heeft dit ook maar dan achter. Die bleek (na een zoektocht van 6 maanden) spat te hebben. Opstartproblemen worden toch wel vaak gekoppeld aan artrose. Al hoeft dit natuurlijk niet voor jouw paard te gelden.
Zou het wel dinsdag verder laten onderzoeken.
Bralindy
Geplaatst: 30-05-20 19:32
Misschien een gekke gedachte.. maar ik heb het gevoel dat het wellicht hoger kan zijn en dat ie meer moeite heeft om vanuit de schouder het been naar voren te doen.