Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:Niet alle paarden knappen op van medicatie,en op een gegeven moment helpt de medicatie niet meer en is het einde verhaal.
tjiftjaf schreef:Ik zou mijn paard zeker geen prascend geven. De bijwerkingen zijn vaak erger dan de kwaal. Goed op de voeding letten en wat vaker scheren. Volgens mij kun je bij de paardendrogist een kruid kopen wat ook helpt wanneer bij een (beginnende) cushing. En als het echt niet meer gaat dan inslapen.
tiwi1969 schreef:Mijn ervaring is dat Pracend veel goeds doet, maar dat de dosering heel nauw komt. Ik heb voor een pony van 400 kg echt pillen in 16 stukjes moeten delen en heel langzaam opbouwen tot uiteindelijk 2x per dag een kwart.
Eenmaal goed ingesteld zag je de glans weer in zijn ogen, was hij weer speels met zijn vrienden en vlot tijdens het rijden of ander werk.
Maar het blijft een wankel evenwicht en een uitgebreide trukendoos om de pillen naar binnen te krijgen. Hij vond ze zo vies.
moonfish13 schreef:Eerst beginnen met een hele lage dosering en vanaf daar opbouwen.
Mijn pony heeft 2,5 maand door moeten bijten maar was direct veel blijer.
En nu staat hij op de wei.
Nogmaals je hebt geen flauw idee wat je zegt over ff scheren en goed managen.
Je lost het cortisolprobleem niet op en stuk voor stuk zie ik ze er onder lijden.
En dat zie ik omdat ik het gedrag herken van de paarden wanneer ze er te hoog in zitten.
En daar heb ik dus goed zicht op gezien ik zelf afhankelijk ben van cortisolpillen.
Ik kan in één oogopslag zien of hij zijn pil wel of niet heeft gehad.
De mensen die hier anti zijn, hebben de prascend niet correct opgebouwd.
En die schreeuwen dus dat het troep is nu.