geerke schreef:Oh net? Dan werkt het nog niet,beetje risico om er meteen zo een straf middel in te doen.Hoop dat het goed gaat.
Wanneer zou het dan moeten?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Dat heeft nu weinig zin om te vragen denk ik...dat had je beter ervoor kunnen doen.Ik ga je verder niet ongerust maken hoop dat hij geen koliek krijgt
geerke schreef:Dat heeft nu weinig zin om te vragen denk ik...dat had je beter ervoor kunnen doen.Ik ga je verder niet ongerust maken hoop dat hij geen koliek krijgt
geerke schreef:Ik snauw?lieve schat,als jij zonder enige kennis er een equest instopt...wat moet ik daar dan mee? Als de mest zovol zit met bloedwormen zonder dat je ontwormd hebt zou ik eerst ivermectine geven,en als het paard mager is en er slecht uitziet ook nog een halve dosering.
Juist,dat bedoel ik.Alles gaat dood,tegelijk.Voleassen bloedwormen,ingekapselde en ook nog een eventuele lintworm
PSvanLot schreef:Ieder natuurlijk zijn eigen keuze. Maar als er een flinke besmetting is kan het niet zo zijn dat er niets in de mest te zien is. Dan heeft het instituut geen werk geleverd.
Citaat:Je kan het toch ook gewoon rustig uitleggen? Ik begrijp het nu namelijk wel beter. Pony is topfit en zeker niet mager. Ze wordt goed in de gaten gehouden vannacht.
pien_2010 schreef:Citaat:Je kan het toch ook gewoon rustig uitleggen? Ik begrijp het nu namelijk wel beter. Pony is topfit en zeker niet mager. Ze wordt goed in de gaten gehouden vannacht.
Fijn dat de pony top fit is. In mijn onwetendheid ooit (tezamen met onwetendheid van dierenarts), heb ik 13 jaar geleden hetzelfde gedaan als jij. Wist ik veel.
Pony heeft nergens last van gehad en was na één kuur, rode bloedworm vrij. Wel heb ik vanaf dat moment het ontwormen zelf ter hand genomen en nooit meer aan de stalhouder uit handen gegeven. Sindsdien gaat het goed en heeft mijn paard nooit meer wormen gehad.
Daan13 schreef:Is er toevallig nog een kans dat de vorige eigenaar de pony net voor de verkoop heeft ontwormt?
*long shot maar wie weet zijn er nog zulke verkopers*
Staat de pony op gras op in de stal?
Daan13 schreef:Is er toevallig nog een kans dat de vorige eigenaar de pony net voor de verkoop heeft ontwormt?
*long shot maar wie weet zijn er nog zulke verkopers*
Staat de pony op gras op in de stal?
Janneke2 schreef:....nou, ik stel voortaan geen vragen meer op dit topic.
Het middel is volgens mij op recept: 'voortaan niet meer zonder na te denken er in stoppen hoor'.
Pony stond op trailer, dat kan diarree veroorzaken - 'nee, de diarree komt door de bloedwormen'.
Vriendelijk zijn is leuk, en respect voor de feiten ook.