Ademhaling, chronisch probleem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Ademhaling, chronisch probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:34

Succes en beterschap!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:36

Ik moest ook direct aan het hart denken. Symptomen komen voor een groot deel overeen met wat mijn ruin had. Die heb ik in moeten laten slapen door hartfalen.. Dat is zelfs op de dag dat hij écht heel erg ziek was niet geconstateerd door de DA, pas toen ik in de kliniek was kwam dat naar voren. Eerste DA dacht longontsteking en daarna koliek. Nu verwacht je ook helemaal geen hartfalen bij een 10-jarig paard..

Nou wil ik niet zeggen dat jouw paard hartfalen heeft, begrijp me niet verkeerd! Maar sluit het niet te gauw uit.

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 10:42

Berdien schreef:
Ik moest ook direct aan het hart denken. Symptomen komen voor een groot deel overeen met wat mijn ruin had. Die heb ik in moeten laten slapen door hartfalen.. Dat is zelfs op de dag dat hij écht heel erg ziek was niet geconstateerd door de DA, pas toen ik in de kliniek was kwam dat naar voren. Eerste DA dacht longontsteking en daarna koliek. Nu verwacht je ook helemaal geen hartfalen bij een 10-jarig paard..

Nou wil ik niet zeggen dat jouw paard hartfalen heeft, begrijp me niet verkeerd! Maar sluit het niet te gauw uit.

Ik begrijp inderdaad wat je bedoelt!
Hoe werd bij jouw paard dan hartfalen geconstateerd, aan de hand van een echo van het hart?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:50

Nee, ik was er op zondagavond en de echo kon pas maandagochtend. Dienstdoende arts gaf echter aan dat hij dat niet zou halen.. Ze hebben het eigenlijk meer door uitsluiting geconstateerd, en door verschillende onderzoeken (punctie buikvocht, zeer uitgebreid bloedonderzoek, echo buik) en daaruit hebben ze de diagnose gesteld. Heb hem toen direct in laten slapen.