Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Xyris schreef:Ik heb een klein updateje, paard is terug van Equisana, hele fijne mensen, heel goed geholpen, duidelijke uitleg en inderdaad microscopisch vermalen droog zout. Je kan de 1e keer mee met het paard de stal in. Je merkt zelf eigenlijk weinig, je hoort af en toe dat het zout de stal in wordt gespoten en het paard ging na een kwartiertje ongeveer enorm lopen gapen en gekke bekken trekken, dat schijnt standaard te zijn.
Ze heeft er 10 dagen gestaan, er is wat slijm uit gekomen maar niet naar verwachting, ze boden daarom ook aan om evt op eigen kosten de kuur te herhalen mocht het na een paar weken toch geen effect blijken te hebben.
Ze pompt nog wel iets, maar ze loopt er over het algemeen een stuk alerter bij. Onder het zadel heeft ze een bok gegeven, iets wat ze nog niet eerder had gedaan, en ze heeft me ook laten zien wat er gebeurd als ze ergens van schrikt, iets wat ze ook nooit deed. Dus al met al kan ik zeker zeggen verschil te zien ondanks het feit dat er weinig snot uit kwam en de kuur nog even zijn werk zal moeten blijven doen. Dus al met al positief!
DoubleVv schreef:@ superpony.
Idd dat klopt het is medicinaal zout dat micro gemalen word en zo verspreid word. Het is dus niet zomaar wat zout dat verneveld word. En er zit een certificaat bij de zoutgenerator. Nuja dit heb je toch met alles, iemand die zogezegd paardentandarts is of osteopaat.
superpony schreef:DoubleVv schreef:@ superpony.
Idd dat klopt het is medicinaal zout dat micro gemalen word en zo verspreid word. Het is dus niet zomaar wat zout dat verneveld word. En er zit een certificaat bij de zoutgenerator. Nuja dit heb je toch met alles, iemand die zogezegd paardentandarts is of osteopaat.
Mwa, ik laat een tandarts komen die veearts is, dus zelf mag verdoven etc. Dan weet je dus wel degelijk dat de achtergrond medisch is.
Osteopaten doe ik niet zo aan, om de genoemde redenen.
Een certificaat zegt niks. Elk apparaat is anders en het is een hele flinke investering wil je het goed aanbieden. Daarom is het ook vrij kostbaar. Niet duurder dan 10x de veearts en alle medicatie, maar wel als je dan niet de juiste apparatuur krijgt of de goede zout.
Daarbij krijg je dan slechte resultaten en krijgt zouttherapie een slechte naam. Waar het al jaren bewezen werkt.
Net als de Flexineb overigens, die wel degelijk ook zich al vaak bewezen heeft. Ik hou niet zo van iets anders afkraken om iets anders te promoten. Wat goed is verkoopt zichzelf wel.
Almighty schreef:Even een tip om zomaar te proberen. Ik ben sinds 2 dagen bij mijn Shetland die astma heeft iets aan het doen dat haar lijkt te helpen bij ademhaling probleem.
Ik ben nu 2x per dag haar neus en ogen aan het schoonmaken met hooikoorts doekjes van de mens. en gek genoeg lijkt het haar echt te helpen bij het ademen.
Voor paarden met pollen allergie misschien iets om te proberen ook. Alle beetjes helpen.