RX keuring 4-jarige straalbeen 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: RX keuring 4-jarige straalbeen 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:18

Een 2 zou nog prima moeten zijn. Als de arts het netjes beoordeelt, dan teken ik meteen voor een rapport met slechts één 2.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:43

JeanneV schreef:
Leentje_ schreef:
De dierenarts gaf ook aan dat het een discussie is die waarschijnlijk opnieuw zou opwaaien als ik hem nadien weer zou verkopen, maar ik zoek een paard voor mezelf en niet voor de verkoop dus daar maak ik me minder zorgen om.

Welke dierenarts durft er zo'n absurde uitspraak te doen???

De dierenarts heeft wel de foto gezien en wij niet, wellicht dat hij er daardoor anders over denkt. Het zou een dikke 2 kunnen zijn, iets wat progressief lijkt, een foto die hij een fractie wil draaien voor een beter beeld, wat dan ook. Daarbij zou een 2 op het straalbeen ook kunnen door een chipje. Ik zou je dierenarts niet zo aanvallen als hier wordt gedaan TS, hij heeft wellicht een ander beeld dan wij hebben door het zien van de foto.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:44

Dan moet hij het geen 2 noemen, maar een 3.
Een 2 is niet discussie waardig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:51

Dat vind ik ook. Als hij het een risico vindt en discussie verwacht, had hij er een andere klassering dan een 2 aan moeten geven.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 13:23

x_Milou schreef:
Leentje_ schreef:
Bedankt iedereen voor de reacties! :)

Ik heb inmiddels besloten om hem verder te keuren, en op voorwaarde van ook klinische goedkeuring ga ik hem kopen! :) Hij is verder immers wel volledig wat ik zoek..

De dierenarts gaf ook aan dat het een discussie is die waarschijnlijk opnieuw zou opwaaien als ik hem nadien weer zou verkopen, maar ik zoek een paard voor mezelf en niet voor de verkoop dus daar maak ik me minder zorgen om.

Zorg ervoor dat je de oude foto's goed bewaart, als het al een redelijke periode geleden is, dan maak je nu opnieuw foto's. Mocht je hem dan over een x aantal jaar willen verkopen, dan is het mooi als je aan kunt tonen dat de foto's niet verslechterd zijn.

Bedankt, dat is een heel goede tip! :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 13:26

Bedankt iedereen voor de reacties! :)