Peesblessure oud paard, welke therapie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 22:24

Twiggy2008 schreef:
Popstra schreef:
Je schrijft dat je er niet meer mee gaat rijden. Kun je hem dan niet op de laser behandelingen na op de natuurlijke manier laten genezen? Stukje wei afzetten en dit steeds groter maken. Boxrust is erg achterhaald. En heel eerlijk, als je er dus toch niks meer mee wil doen dan wandelen aan de hand dan zou ik persoonlijk het op de wei laten genezen.

Precies dit. Mijn ruin was blij met de laserbehandelingen. Daarna in alle rust genezen op de paddock (hij heeft IR, dus op gras is nooit een optie). Nu, ruim een jaar later, loopt hij weer goed vanaf eind januari. Ik heb alle tijd genomen en hoop eerdaags naar de kliniek te kunnen voor een echografie. Duimen op een genezen pees, aangezien hij al maanden goed loopt (door Corona is het kliniekbezoek dus veel later). Haast is de grootste boosdoener bij genezing. De orthopeed vroeg vorig jaar of we haast hadden. Nee dus, hoe vervelend ook. Zat net middenin een training, had net een opleiding met mijn paard afgerond en wilde graag verder. Tja... zijn gezondheid gaat voor. Fysiek én mentaal. Dan maar wat later weer verder met trainingen.

Ja klopt, rust en tijd is t belangrijkste...mijne wordt wat depri van niks doen, dus is superblij met de wandelingen over straat