Joman schreef:Ik heb een tijdje geleden een onderzoekje gedaan naar smdc en equitom. Ik wilde de beste kliniek voor mijn geblesseerde paard uitkiezen. Als je er toch nog onderzoek naar laat (en dat zou ik zeker doen, aangezien je zo te lezen nog niet uitbehandeld bent), zou ik persoonlijk voor equitom gaan. Daar zitten echt de beste dierenartsen en ze hebben daar echt de meeste mogelijkheden. Het is even een rit, voor mij was het ook 2 uur en smdc ligt echt veel dichterbij, maar dit was de beste keuze die ik voor mijn paard had kunnen maken. Als je naar equitom besluit te gaan, hoef je echt niet perse Tom zelf te hebben. Andere orthopeden, zoals dr Vanslambrouck zijn ook echt heel kundig.
Veel succes en beterschap voor je paard!
Edit; ik zou zeker niet zonder advies van een kundige dierenarts aan allerlei therapieën gaan beginnen. Je steekt er dan een hoop geld in en wie weet doet het meer kwaad dan goed.
Ik heb deze ervaring andersom. De DA waar jij over spreekt wou mijne niet meer behandelen na een operatie die ze zelf eerst hadden aangeraden en uitgevoerd. Compleet afgeschreven. Smdc ging er vol voor en hij loopt weer hoor! Het is geval per geval en ik denk dat je bij beiden goede kansen maakt. Ik vond equitom meer fabriek. Minder menselijk... kan mijn indruk zijn maar ik ga 100x liever naar Smdc