Kreupel zonder zwelling/warmte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 15:18

Marije_1997 schreef:
FleurSandro schreef:
Zoals verwacht kon de smid niks vinden. Wel weer een interessante draai... Vrijdag middag zijn linker voorbeen niet willen neerzetten/gebruiken naar nu rechtsvoor kreupel. Het raadsel blijft nog even.

Afspraak gemaakt bij dierenkliniek Emmeloord voor donderdag dus dan weten we hopelijk meer.

Emmeloord is wel heel kundig heb ik vorige week zelf ervaren qua kreupelheid. Hopelijk vinden ze wat!

Ik kom er al jaren dus ik weet het :) anderhalf jaar geleden iedere 6 weken... Oeps

Anoniem

Re: Kreupel zonder zwelling/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:20

Ja ze komen altijd op de stal waar ik sta, zij is ook zeer te spreken over emmeloord. Ze blijven vrij lang door gaan qua onderzoeken en behandeling voordat het einde verhaal is.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:23

Rot dat er niks gevonden is.
Om terug te komen op dat ijzers niet nieuw voor m zijn.

Je verandert de belasting van pezen en banden. Eerst al een keer door m van de ijzers af te halen, en daarna nogmaals door m er weer op te zetten. Leeftijd speelt hierbij ook nog eens een belangrijke rol.
Vooral door die knik die tie maakt bij het neerzetten, maak je grote kans dat t achteruit zn knie komt.

Ik zal voor jullie duimen voor een goede afloop.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:30

Wisselend kreupel herken ik als spierbevangen trouwens. Hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn hoor.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:42

Succes op de kliniiek!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:53

snorkel1986 schreef:
Ik zal toch in zetten op pees blessure en je ijzer laten zitten waar hij zit..

Omdat het heel acuut is ontstaan en ook een voorgeschiedenis van peesblessure,lijkt dat mij ook. Artrose of hoefzweer geven toch geen ernstige klacht van de ene seconde op de andere? Maar,ik ben geen DA.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 19:27

Even een update! Vanmiddag bij de kliniek geweest. Uitverdoven, foto's maken (geen verschil met 1,5 jaar geleden en nogsteeds een blije DA met zulke gewrichten met zijn leeftijd (22)) bij het zetten van de corticosteroïden injectie in het hoefgewricht werd het pas echt duidelijk. Waterige gewrichtsvloeistof! De injectie helpt ook om dat weer dikker te krijgen dus dat is positief.
Over 3 weken moet hij weer helemaal goed lopen.
Zeer positieve dag vandaag! Nieuwe auto opgehaald, meteen het eerste ritje besteed aan met de trailer naar de kliniek toe rijden en ook nog eens goed nieuws bij de kliniek (ik had echt zoveel erger verwacht!)