rien10 schreef:@Betuwe. Ik lees in de OP dat de mid adviseert om handcrème te smeren en prednison te geven. Verder lees ik niets van onderzoeken, kliniek, etc.
Wat zijn de adviezen die je van de smid gekregen hebt? In welke hoe vind hij dat je moet gaan zoeken? Althans, de eigenaar moet gaan zoeken.
Het begon met een soort rotstraal. Mijn toenmalige hoefsmid bleef maar zeggen dat het niks was terwijl ik zeker wist dat het iets was. Ik bleef het aangeven en hij gaf mee. Ik heb alles geprobeerd van blauw spray, tot cavalor rotstraal spray tot hypozin maar niks leek te helpen. Ik heb ook haar stal meer uitgemest.
Ik heb in het begin bericht gezet dat iemand me geadviseerd heeft om handcrème te gebruiken als tip. Dit was niet mijn smid maar een instructrice waar ik op dat moment talententraining van kreeg. Dit had ik misschien wat beter kunnen aangeven.
Ik heb de dierenarts er een aantal keren bijgehaald. De eerste keer keek hij en gaf hij aan dat ik blauwspray moest gebruiken en ze kreeg een prednison poedertje. Daarna zou het beter moeten gaan. Ik heb dit gegeven en het werd inderdaad iets beter. Daarna even niks gedaan en toch best snel weer de dierenarts erbij gehaald van het zelfde bedrijf maar iemand anders. Deze vrouw was erg geïnteresseerd en wilde echt helpen. Ze wist niet wat het was maar gaf aan dat het geen straal/hoefkanker was. Ze heeft een biopt genomen en dit naar het lab gestuurd. Uit dit biopt kwam dus het horney syndroom en dit zou behandeld moeten worden met een flinke dosis prednison die we op den duur gingen afbouwen. De smid heeft ondertussen wat vaker bijgesneden (dit is mijn hoefsmid nu). Het nam af maar werd op den duur niet beter, dus ik heb haar van de prednison afgehaald. Nu was ik benieuwd naar tips hiervoor omdat ik het er toch niet helemaal hoed uit vind zien.