Bloed uit de kling van merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Bloed uit de kling van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 10:36

Vanmorgen contact gehad met de dierenarts. Die is net langsgeweest.
Ze kan niets vinden, van binnen is alles netjes schoon.

Nog steeds geen koorts, goed in orde, eet als een malle.
Waarschijnlijk heeft ze toch ergens een geknapt adertje gehad die flink aan het bloeden is geweest.
Ondertussen is het bloeden bijna over (af en toe nog wat licht bloedverlies).
Voordeel van slijmvliezen dat ze relatief snel weer herstellen.

Ik ga het nog een paar dagen in de gaten houden, maar verwacht dat het snel helemaal over is.
Wat de oorzaak precies is zullen we denk ik niet achter komen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:48

Gelukkig valt het mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:13

Niet gedekt door een ruin in de kudde of te hard geschuurd? Gelukkig geen last meer

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 22:44

Nee, er is geen ruin in de buurt geweest.

Vanavond toen ik haar uit de weide haalde was het bloedverlies weer ietsje meer.
Misschien toch met een keertje gek doen weer wat open gegaan. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het helemaal over is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:26

Heel verstandig dat je het hebt laten checken, weet je in ieder geval het onschuldig is. Hopelijk is het gauw over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:39

Misschien moet je geen topic maken als je toch zelf exact je plan getrokken hebt. Als iedereen logischerwijs zegt dierenarts bellen doe er wat mee ipv zo bijzonder op je tenen getrapt te reageren, jij vraagt om advies. Het is jou paard wat een dag lang zomaar ineens bloed. Als jij een flinke wond hebt die een dag bloed bel je ook de huisarts neem ik aan? Vind het wel slecht dat je als eigenaresse het maar laat voor wat het is en liever discussieert over Bokt dan de dierenarts belt die je gelijk meer had kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:43

Kom op zeg! Het staat toch altijd vrij om even naar de ervaringen van anderen hiermee te vragen?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:45

man man, Annet_Dottie.
Dan is er ook geen reden meer om te reageren op bokt he. Dan kun je stoppen met hier ook topics te maken en zeker met erop te reageren.

Ik denk dat TS super gereageerd heeft. Ze heeft haar tink in het oog gehouden, en dan daags nadien de DA gebeld. Ze heeft er zelf niet de grootste drama van gemaakt, dat doen de bokkers wel. (er zijn DA's die een rekening sturen voor een simpel belletje in de avond, want ja tis crisis en ze zijn gestoord geweest)
Dan houdt ze nog iedereen hier op de hoogte.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:55

Fijn dat er niet iets ernstigs aan de hand lijkt te zijn... Dat is iig een opluchting! Hopelijk was het slechts een addertje dat was geknapt!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:59

Annet_Dottie schreef:
Misschien moet je geen topic maken als je toch zelf exact je plan getrokken hebt. Als iedereen logischerwijs zegt dierenarts bellen doe er wat mee ipv zo bijzonder op je tenen getrapt te reageren, jij vraagt om advies. Het is jou paard wat een dag lang zomaar ineens bloed. Als jij een flinke wond hebt die een dag bloed bel je ook de huisarts neem ik aan? Vind het wel slecht dat je als eigenaresse het maar laat voor wat het is en liever discussieert over Bokt dan de dierenarts belt die je gelijk meer had kunnen vertellen.

Ik snap jouw reactie niet. De TS heeft de dierenarts toch laten komen. Niet meteen in de avond maar wel de andere dag.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:15

Annet_Dottie schreef:

Volgens mij vroeg ze of iemand anders dit ook heeft meegemaakt en hoe het verlopen was. Niet of ze DA moet bellen of niet. Volgens mij is ze eigenaresse van een eigen paard en kan ze denk ik prima de afweging maken of ze de DA moet bellen ja/nee. Sorry hoor mensen jullie maken er compleet je eigen verhaal van of zij vraagt of zij NU NU de DA moet bellen.

Ik snap haar wel. Zou ook niet om half 10 savonds bellen en het even afwachten tot de volgende morgen. Prima gehandeld TS en hopelijk knapt je paardje snel op :-)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:16

Ik vind dat TS geheel vrij staat in haar keuze en ook vrij is om op bokt te vragen of iemand een soortgelijke situatie heeft gehad. TS heeft paard in de gaten gehouden, prima toch? Ik had zelf ook niet meteen de DA erbij gehaald in deze situatie, wel even een belletje gedaan maargoed dat is ieder zijn vrije keuze. Ik vind overigens niet dat TS aangevallen heeft gereageerd, moet ze dan maar ja en amen zeggen :o?

TS: goed gehandeld en fijn dat er in jou geval waarschijnlijk sprake blijkt te zijn van een geknapte ader.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:19

Achteraf is het natuurlijk altijd heel makkelijk praten .

Dat zie je hier dan ook achteraf gebeuren :)

Was.de uitkomst anders geweest, dan ook de toon achteraf naar de ts toe.

En ook het gevoel van de ts.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:37

Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Merrie (al wat ouder) had ook vanuit het niets bloedverlies. 's Middags erachter gekomen, merrie was gewoon fit en alles zag er normaal uit. Stalhouder even laten kijken, die zag ook niks. 's Avonds was het er echter nog steeds, dus toch maar DA gebeld en die is (op zaterdagavond := :$ ) nog langs geweest. Konden twee dingen zijn: geknapte ader of een tumor. Eerste gaat vanzelf over, tweede houdt het bloedverlies aan en dan kun je er eigenlijk niets meer aan doen.

Dag erna was het bloedverlies over en ze heeft het nooit meer gehad. Bij haar was het dus echt maar één dag licht bloedverlies. Hopelijk is het bij jouw merrie ook gauw over!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:59

Ik zou achteraf precies hetzelfde gezegd hebben ookal zou de uitslag anders naar voren komen. TS heeft goed gehandeld en had die avond zelf ook geen DA laten komen. Positiefe uitslag of niet maakt voor mij hier geen verschil in. Jammer dat je deze aanname maakt. Niet alles is achteraf gepraat.

Boras schreef:
Achteraf is het natuurlijk altijd heel makkelijk praten .

Dat zie je hier dan ook achteraf gebeuren :)

Was.de uitkomst anders geweest, dan ook de toon achteraf naar de ts toe.

En ook het gevoel van de ts.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:59

Ik zou hierbij meteen aan een dierenbeul denken, maar ts sluit uit dat er iemand bij de merrie gekomen kan zijn.