schouder probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:50

Nele80 schreef:
@ [***]: dank u voor de uitleg. Ik zie wat je bedoelt. Ontspanning is inderdaad nog een werkpunten.

Probeer de spanning signalen te vinden en een soort stem commando aan te leren om weer terug naar de ontspanning te gaan. Of een bepaalde manier van hoe je zelf staat. Dat kan ook invloed hebben. Als jij al gespannen gaat staan, word je paard dat ook.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:51

Ik zie vooral een pony die nog niet warm/los is en erg over zijn tempo rent (wellicht vanuit onbalans).

Wat zie jij TS?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 13:56

Ik zie de stress ook. Daarvoor is het inderdaad niet het ideale filmpje.
Ik denk te zien dat ze linksom het rechterachterbeen iets ontlast. Daarom heb ik ook een filmpje van een niet opgewarmde pony geplaatst.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:02

Ik vind het met het longeerwerk reuze meevallen hoe kort die loopt. Op moment dat er meer ontspanning komt zal die wsl iets ruimer gaan lopen, maar ik gok ook dat deze pony niet véél ruimer gaat lopen dan dat hij nu doet.
Wat ik wel zie is dat ze nu in stap de meeste beweging haalt uit de heupen, en niet vanuit knie en sprong.
Ook in Draf vind ik het soms wat "waggelen".
Dit kán grotendeels allemaal verbeteren door een lager tempo/meer ontspanning.
OF dit is een manier om het wel te kunnen, wat ze fysiek niet kan.

Dat zijn soms lastige puzzels, willen ze niet(aka nog geen balans, weinig ontspanning, weinig kracht, voorkeur voor "rennen" ) of kunnen ze niet(fysiek probleem)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:05

Ik vind haar achter niet helemaal rad maar ik zou sowieso anders gaan longeren.

Liever longeren aan halster of kaptoom.
Geen hoofdstel. Geen singel. Geen hulpteugels.
En dan vanuit ontspanning gaan werken. Ik mis namelijk enorm je beloningen zodra ze zakt. Je zou beter echt enthousiaster reageren zodra ze ontspant. Dat kan met stem (jjaaaa dat wil ik jaaa goed zoooo etc) en dat kan je daarna vervolgens belonen met mogen stappen of iets wat ze fijn vind. Nu zie ik eigenlijk geen enkele bevestiging behalve dat je aanspoort voor sneller.

Denise_Storm

Re: schouder probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:16

Longeren is ook een hele zware belasting van de benen. Helemaal als je dus direct draf vraagt van een niet opgewarmd paard. Ik zou liever dan een stukje draf op het harde rechtuit zien om te kijken of je dan ook “iets” ziet. Aan de hand van deze filmpjes zie ik niet direct iets schokkends. Behalve een pony die uit balans loopt en over zijn eigen tempo rent met spanning...

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 20:57

Alvast bedankt voor jullie mening.

Vandaag met jullie opmerkingen in mijn achterhoofd aan de slag gegaan. Linten van de piste los gemaakt, dan heb ik hoefslag van 60meter. Halster en longe erbij. En stappen maar.
Ik heb rechtuit gestapt, veel van hand veranderd, lichte stelling gevraagd en beloond bij ontspanning.
Haar gangen werden ruimer en losser naarmate ze meer ontspande. Zo heb ik 20 min gestapt.

@hannanas: als ik film spreek ík inderdaad niet genoeg. Ik hoor mezelf niet graag terug. Dat klinkt zo raar.
@denise: het klassieke longeren is inderdaad belastend. Meestal werk ik met dubbele longe en gebruik ik gans de piste dus niet enkel een volte. Dan kan ik niet filmen. Zelfde met rechtuit.