Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes schreef:Het lijkt op een hoefzweer die er heel hoog uit is gekomen. Dat moet je weken in soda. Hou het goed in de gaten, bij koorts of de kleinste verandering aan de hoef gelijk actie ondernemen.
rien10 schreef:Wat bedoel je? Dat we niet over het dikke been spreken?
Persoonlijk denk ik dat het dikke been secundair is. Als de voet goed is, gezond is, zal het been ook gezond zijn.
matyee95 schreef:Chiren schreef:Dit paard is gedeeltelijk aan het ontschoenen en moet behandeld worden om erger te voorkomen.
Hier moet een druk verband omheen.
Als je er verband omheen doet sluit de je ontsteking op en kan het niet drogen. Het is al zo zacht en week.
Heb ook al contact gehad met Heleen Davies van innzicht in hoeven. Die gaf duidelijk aan dat het open moet blijven en dus niet in soda te weken.
matyee95 schreef:Tessebes schreef:Het lijkt op een hoefzweer die er heel hoog uit is gekomen. Dat moet je weken in soda. Hou het goed in de gaten, bij koorts of de kleinste verandering aan de hoef gelijk actie ondernemen.
Als je goed leest heeft hij 2 dagen koorts gehad. Direct hetzelfde uur na ontdekken koorts stond de dierenarts er met antibiotica en metacam
matyee95 schreef:rien10 schreef:Antoon en Rob van Nassau zijn broers. Een -ok, twee- van de beste smeden van Nederland. Bakken en bakken met ervaring. Google maar eens.
Heb net hun contactformulier ingevuld met foto's ed.
Hannanas schreef:Ik volg even zonder advies. Je bent echt goed en pro-actief bezig ts! Klasse. Ik denk dat je verder van huis was geweest als je niet zo snel had gehandeld. Hopelijk verbeterd het nu snel. Ben benieuwd wat nassau adviseert. Zelf zou ik wel een röntgenfoto willen van de hoef om wat beeld van binnen te kunnen zien. Maar of dat essentieel is om te weten weet ik niet.