Paard valt flink af

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Paard valt flink af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:11

Ik zou dat eerst rustig opbouwen. Je weet niet wat hij nu krijgt aan hooi en gras. Je wilt ook geen problemen met hoefbevangenheid oid krijgen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:35

Maxxieeee schreef:
fohadie schreef:
Je goed recht dat je jouw antwoord genoeg vind, maar dan is het lastig te raden waarom paard is afgevallen want je hebt alleen geantwoord dat paard 500gr musli krijgt. Nu zeg je dat hij ook ruwvoer krijgt, maar je wilt niet zeggen hoeveel. Dan zou het toch de oorzaak kunnen zijn dat je te weinig voert? Ik kan niet door mijn schermpje zien hoeveel jij geeft. Ik probeer alleen te helpen en mee te denken hoor.

Weet ik was ook niet naar jou bedoelt! Maar ik dacht al dat het inderdaad om ruwvoer ging, maar dacht misschien nog andere opties :D

Natuurlijk kan het ook iets anders zijn, goed om alle opties open te houden, maar ik zou bij het begin beginnen: hoeveel voer krijgt ie per dag? De hele dag door of slechts een paar keer per dag? Als het niet aan het voer ligt kan je verder kijken, is er iets verandert in stalmanagement, kan hij wel bij zijn voer of weerhouden andere hem ervan, hoeveel beweegt hij (komt hij veel buiten en rij je daarnaast veel) enz, enz. Ook medisch kan je alles uit proberen te sluiten, maar stel dat het echt puur aan de hoeveelheid voer ligt, hoef je niet verder te zoeken. (Als de klachten verdwenen zijn na aanpassen voerbeleid bdoel ik.)

Edit: je paard nu de hele dag op een landje te laten grazen als hij dat wellicht niet gewend is, is wel het stomste wat je nu kan doen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:34

capopjekop schreef:
Ik zou dat eerst rustig opbouwen. Je weet niet wat hij nu krijgt aan hooi en gras. Je wilt ook geen problemen met hoefbevangenheid oid krijgen

Uiteraard! :j