Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElmoVelo schreef:Tigra_ schreef:Hoe oud is de pony?
Werk je ook met de pony en merk je dan ook verschil? Dus zijn er meer dingen die je opvallen? Is de interactie met de andere paarden hetzelfde gebleven?
En ik ben toch wel benieuwd wat je inderdaad veel noemt. Zie je de pony meerdere keren per dag liggen?
De pony is 16 jaar. Ja ik rij regelmatig met hem en ik voel in het begin echt dat er 0 tempo in zit. Na een paar keer wat aandrijven loopt ie uiteindelijk wel actiever. Ja zoals ik al aangaf gedraagt hij zich voor de rest gewoon goed levendig.
Heb de pony nu 5 jaar en in de afgelopen 5 jaar lag hij alleen met mooi weer. Afgelopen twee weken gaat hij dus liggen ongeacht met de temperatuur. Terwijl hij normaal met deze temperatuur staat te dutten op 3 benen en het ander been in ruststand. Dus vergeleken afgelopen jaren ligt hij erg veel nu in deze temperaturen. (dan bedoel ik de temperatuur rond de 10 graden)
ElmoVelo schreef:Tigra_ schreef:Hoe oud is de pony?
Werk je ook met de pony en merk je dan ook verschil? Dus zijn er meer dingen die je opvallen? Is de interactie met de andere paarden hetzelfde gebleven?
En ik ben toch wel benieuwd wat je inderdaad veel noemt. Zie je de pony meerdere keren per dag liggen?
De pony is 16 jaar. Ja ik rij regelmatig met hem en ik voel in het begin echt dat er 0 tempo in zit. Na een paar keer wat aandrijven loopt ie uiteindelijk wel actiever. Ja zoals ik al aangaf gedraagt hij zich voor de rest gewoon goed levendig.
Heb de pony nu 5 jaar en in de afgelopen 5 jaar lag hij alleen met mooi weer. Afgelopen twee weken gaat hij dus liggen ongeacht met de temperatuur. Terwijl hij normaal met deze temperatuur staat te dutten op 3 benen en het ander been in ruststand. Dus vergeleken afgelopen jaren ligt hij erg veel nu in deze temperaturen. (dan bedoel ik de temperatuur rond de 10 graden)
Orchidee14 schreef:Als je net gaat rijden zit er geen gang in en als hij opgewarmd is gaat hij beter lopen. Zou het kunnen dat de pony artrose heeft? Dan kunnen ze ook vaker gaan liggen.
Vleddertje1 schreef:Buiten een medische oorzaak zou het ook nog kunnen zijn dat de kudde nu wat meer stabiel is( paarden samenstelling veranderd?) En hij/zij zich zo op het gemak voelt dat er nu met drogere grond wat sneller wordt gekozen voor liggen?
ElmoVelo schreef:Bedankt iedereen voor het vele meedenken en tips geven! Hebben uiteindelijk toch besloten om de dierenarts langs te laten komen. Is wat mest meegenomen en wat bloed. Hopelijk dat er niks ergs uitkomt en dat hij het liggen gewoon lekker vindt. Maar we dachten toch liever testen en als er wat is op tijd bij zijn dan te laat er bij zijn
BellaSharon1 schreef:ElmoVelo schreef:Bedankt iedereen voor het vele meedenken en tips geven! Hebben uiteindelijk toch besloten om de dierenarts langs te laten komen. Is wat mest meegenomen en wat bloed. Hopelijk dat er niks ergs uitkomt en dat hij het liggen gewoon lekker vindt. Maar we dachten toch liever testen en als er wat is op tijd bij zijn dan te laat er bij zijn
Goed dat je toch naar je eigen gevoel hebt geluisterd, laat je het hier weten als de uitslagen bekend zijn?
Ik duim voor je dat het niks ernstigs is