Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Weet dat Haflingers ontzettend hard zijn voor zichzelf! Dat durf ik uit te spreken met ruim 25 jaar Haflingers op het erf. Een Haflinger die niet meer eet is dood.......
Hoe ga je het straks doen als je merrie een veulen aan de voet heeft? Deze merrie zal echt maanden op rust moeten om enige kans op herstel te maken. Het veulen heeft juist de vrijheid nodig om te kunnen ontwikkelen. Daarnaast zie ik dat je met de merrie loopt, waarom? Als ze echt ernstige schade heeft aan haar pees, waar het echt op lijkt, verplicht haar dan niet tot lopen.
Ik begrijp dat het door het vocht niet mogelijk is om een echo te maken, ook ben ik geen DA, wel zie ik zo vanaf dit filmpje dat dit er niet goed uitziet en dat mocht deze merrie nog enige kans maken, ze eigenlijk op een kliniek moet staan waar ze onderzocht, gehecht, misschien zelfs geopereerd moet worden????
Er loopt ook een recent topic op Bokt waar de pees van het paard is doorgesneden met een hoefrenet door een stom ongeluk. Door snel ingrijpen zijn de verwachtingen heel positief.
SuzanH @ [MD] Oppervlakkige buigpees volledig doorgesneden
jackyline schreef:Loei schreef:Wat heftig inderdaad. Ik ben benieuwd naar de vorderingen. Is je merrie al uitgerekend?
Ze zit in veiligezone. Officieel nog een week, maar misschien """denkt" ze..Ik wacht nog ff.
Absolem schreef:Ik zou denk ik nu al een pleegmerrie zoeken ... het veulen laten komen . Biest laten drinken bij mama .En vervolgens na de biest overhevelen naar de pleeg mama . Dat is fair voor het veulen die kan dan lekker opgroeien met genoeg beweging . En dan is mama ontlast en kan rustig genezen .
DeMolenhoek schreef:Wij waren €3000 kwijt voor een dergelijk ongeval voor een veulen. Hij is wel geopereerd geweest aan een doorgesneden pees. Dat was persoonlijk ook mijn keus geweest. Direct opereren om die pees te hechten want die is wel heel duidelijk kapot.
Ik zou ook doen wat een andere bokker zegt en het veulen op een pleegmerrie zetten zodat jou merrie boxrust kan hebben. Die moet je zeker niet met een veulen naar buiten doen waar ze achter moet rennen.
Ik hoop dat dit goed komt TS maar ik vrees ervoor. Een pees die over is krimpt direct en gaat nooit vanzelf genezenIk vind, persoonlijk, dat jou dierenarts slecht advies heeft gegeven. Er is gedacht uit het oogpunt van het veulen (operatie vermijden) terwijl de insteek het redden van de merrie had moeten zijn. Maar, dat is mijn persoonlijke mening en iedereen moet die keus natuurlijk voor zich zelf maken. Veel succes TS! Allersinds al chapeau voor jou inzet!
DeMolenhoek schreef:Wij waren €3000 kwijt voor een dergelijk ongeval voor een veulen. Hij is wel geopereerd geweest aan een doorgesneden pees. Dat was persoonlijk ook mijn keus geweest. Direct opereren om die pees te hechten want die is wel heel duidelijk kapot.
Ik zou ook doen wat een andere bokker zegt en het veulen op een pleegmerrie zetten zodat jou merrie boxrust kan hebben. Die moet je zeker niet met een veulen naar buiten doen waar ze achter moet rennen.
Ik hoop dat dit goed komt TS maar ik vrees ervoor. Een pees die over is krimpt direct en gaat nooit vanzelf genezenIk vind, persoonlijk, dat jou dierenarts slecht advies heeft gegeven. Er is gedacht uit het oogpunt van het veulen (operatie vermijden) terwijl de insteek het redden van de merrie had moeten zijn. Maar, dat is mijn persoonlijke mening en iedereen moet die keus natuurlijk voor zich zelf maken. Veel succes TS! Allersinds al chapeau voor jou inzet!
DeMolenhoek schreef:Ik vind, persoonlijk, dat jou dierenarts slecht advies heeft gegeven. Er is gedacht uit het oogpunt van het veulen (operatie vermijden) terwijl de insteek het redden van de merrie had moeten zijn. Maar, dat is mijn persoonlijke mening en iedereen moet die keus natuurlijk voor zich zelf maken. Veel succes TS! Allersinds al chapeau voor jou inzet!