Kosten penis amputatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Kosten penis amputatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:17

Ik denk eerlijk gezegd dat het vrij 'goedkoop' geschat is van de kliniek, of ligt dat aan mij?

Want ik heb echt alleen maar andere bedragen gehoord, zeker als er complicaties optreden. Zeg ruim het dubbele.

TS, heel veel sterkte met je beslissing!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:06

Het is naar mijn idee ook wel heel goedkoop. Dat koste het bij mijn kat bijna met een paar complicaties.

Als dat de kosten zijn zou ik het nog wel proberen denk ik. Mijn dierenarts zei me bij mijn pony in december dat het heel erg duur ging worden en zijn kansen waren heel slecht.

Ik hoop voor jou echt dat het allemaal goed mag gaan en te doen gaat zijn. De berichten in het topic zijn bijna allemaal met niet zo'n goed verloop, je wilt natuurlijk goede kansen voor je paard, hij is ook nog zo jong.

Heel veel succes met je paard

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:13

Hier dezelfde operatie in 2018, en kan me inderdaad zonder complicaties zo'n bedrag herinneren. Antibiotica en pijnstilling voor de periode erna wordt dan nog niet meegerekend!

En over het terugkomen: zie mijn reactie in het andere topic waar u op heeft gereageerd. Hier is het terug, maar 100% zeker geen spijt van de operatie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:39

Die kosten zijn inderdaad als het goed verloopt. Ik heb ooit voor een andere operatie bij een kliniek een vaste prijs af kunnen spreken ongeacht of hij 3 of 6 dagen moest blijven (en met ophalen deden ze niet eens moeilijk dat het een dag moest wachten. Een 3 jarige alleen ophalen in het donker zag ik niet zo zitten).
Kwamen er erge complicaties bij dan was het wel duurder geworden, de kleine dingen zaten er gewoon bij in. Had wel een reden dat ze het zo deden.

Eigenlijk komt het altijd terug. Wil je dat dit paard aan doen of is het paardwaardiger om het nu aan te kijken tot het echt niet meer gaat en dan afscheid te nemen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:43

Dat zal wel wat laag geschat zijn. Voor de ingreep alleen kan het nog wel, maar je moet ook rekening houden met de nazorg. Wij hadden een merrie met nageltred. Heeft een maand in de kliniek gestaan. Heeft ons 5000 gekost...
En geen operatie of niks. Enkel elke dag de hoefsmid en het gewricht spoelen.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:45

sevke schreef:
Dat zal wel wat laag geschat zijn. Voor de ingreep alleen kan het nog wel, maar je moet ook rekening houden met de nazorg. Wij hadden een merrie met nageltred. Heeft een maand in de kliniek gestaan. Heeft ons 5000 gekost...

Dit is geen vergelijkbare situatie, een maand of 3 dagen op de kliniek is een heel ander verhaal in deze context.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:53

KimD schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat het vrij 'goedkoop' geschat is van de kliniek, of ligt dat aan mij?

Want ik heb echt alleen maar andere bedragen gehoord, zeker als er complicaties optreden. Zeg ruim het dubbele.

Mee eens. Complicaties komen vaak voor bij dit soort operaties en er komt ook veel nazorg bij kijken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:58

sevke schreef:

Maar je hoeft er niet vanuit te gaan dat het paard een maand moet blijven. Van de verhalen die ik ken was het een week.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:23

Cayenne schreef:
KimD schreef:

Mee eens. Complicaties komen vaak voor bij dit soort operaties en er komt ook veel nazorg bij kijken.

Ik vond dat mijn pony van een relatief kleine operatie al veel nazorg 'vroeg', laat staan als het zo'n ingrijpende operatie is!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:38

Nazorg heb je toch altijd? Of het nu in de kliniek is of thuis. Heb dat andere topic gelezen, en daar was de kostprijs toch ook dichter tegen de 3000 dan tegen de 1500, ook door de nazorg en allerlei complicaties. Ik kan mij niet voorstellen dat je pony bij een penisamputatie na drie dagen al naar huis mag en dat er dan geen DA meer omheen hoeft te komen ...
Een gewone 'standaard' operatie kost al 1500 (zeg maar een ocd wegnemen oid), dit lijkt mij geen standaardoperatie.
Maar goed, als ze beweren dat het 1500 gaat kosten, dan vind ik dat erg goedkoop.

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:29

Ik heb deze operatie uit laten voeren bij mijn mini shetlander. In Nederland zou de operatie behoorlijk prijzig zijn, ik ben net iets te grens over gegaan naar Duitsland bij een dierenarts die het eerder had gedaan. Kans op complicaties is ontzettend groot, ook is er natuurlijk de kans dat het terug komt.

Bij mijn shetlander is het uiteindelijk flink meegevallen, kosten waren 500 euro, inclusief nog een nacontrole. Maar hij had gelukkig geen complicaties en mocht na een aantal dagen weer naar huis met een hoop medicatie.

Kosten voor een paard zouden wel wat hoger hebben gelegen, kosten voor narcose middelen, hoeveelheid hooi dat hij at en wat voor een werk ze met zijn stalletje hadden was namelijk minimaal, wat de prijs flink heeft laten dalen...

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 15:46

Goed nieuws... Naar de kliniek geweest voor de amputatie en uit de biopt bleek dat het geen kwaadaardige tumoren waren, maar een of andere huidaandoening. Dus hij zit er nog aan en met het paardje gaat het weer goed. Zo opgelucht...

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:59

Iemand die ik krn heeft dit bij haar toen 27 jarige IJslander laten doen.
Was goed verlopen maar kreeg later wel last van buikzwellingen etc maar alles is goed gekomen. En hij leeft nog steeds. Is denk ik wel al 5 jaar geleden en paardje wordt nog rustig bereden en doet het super. Kosten weet ik niet

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:00

Hippotha schreef:
Goed nieuws... Naar de kliniek geweest voor de amputatie en uit de biopt bleek dat het geen kwaadaardige tumoren waren, maar een of andere huidaandoening. Dus hij zit er nog aan en met het paardje gaat het weer goed. Zo opgelucht...

Oh pfff lees dit nu pas

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:18

Ah, fijn nieuws! *\o/*

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:38

Super fijn nieuws! *\o/*