Paard fleemt voortdurend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:12

woemp schreef:
tienus63 schreef:
Ik denk meteen aan koliek!
Eet ze wel?
Heb je colosan in huis? Dan dat geven, bij gebrek aan colosan kun je ook een kruidenbitter geven. 30 ml is voldoende.

Als de colosan/kruidenbitter binnen 20-30 minuten geen duidelijke verbetering geeft, veearts er bij halen.

Zou haar ook een wand clear kuurtje geven en als afspraak voor tanden plannen.

Ja eten doet ze super. Ze schrokt alles ineens naar binnen en dan staat ze weer te flemen.

Ik denk ook aan koliek...is ze ontwormd?

woemp

Re: Paard fleemt voortdurend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 23:59

Ja ze is ontwormd. Ik ga nu eens onbeperkt hooi proberen te geven

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:36

Onbeperkt eten zal de eerste weken wel voor vreetgedrag zorgen. Bouw het op. Niet ineens onbeperkt geven.
Onbeperkt voeren vind ik ideaal, maar doe het niet ineens als je merrie eigenlijk al een tijd te weinig kreeg en alles naar binnen schrokt. Dan krijg je ook de nodige problemen.

Zou je nog mij. 4 vragen willen beantwoorden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:18

Je kunt wat handjes luzerne door je voer mengen, dan schrokken ze vaak wat minder.
Onze ruin had het een poosje terug ook, veel flemen met nog wat andere kleine rare dingetjes erbij, bleek last van beginnende koliek te hebben.
Als je de overstap naar onbeperkt wil maken zou ik je aanraden om meerdere malen per dag vrij snel na elkaar te gaan voeren, dan wennen ze er aan, in het begin zal je zien dat ze meer eten, maar als ze er eenmaal aan gewend zijn dat er altijd is neemt dat gulzige vaak wel af.
We hebben 2 jaar geleden een fries erbij gekregen, deze was erg ondervoed en moest ook opgebouwd worden met voer, in het begin vloog hij ook op alles af, nu gaat hij er goed mee om.

LBLGypsyCobs

Re: Paard fleemt voortdurend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:10

Onbeperkt hooi in een slowfeeder.

Dan heb je wel continu aanbod, zonder dat ze kunnen schrokken.