Sebacil op huid gekregen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:46

Brainless schreef:
Saaams schreef:
Lezen jullie nooit de bijsluiter? Het is zeker toxisch.

Je mag het wel op je paard smeren, maar als je wat op je handen krijgt is het ineens heel ernstig?

Iets perongeluk op je handen is heel anders dan je paard er continue mee behandelen zonder handschoenen. Je gaat er heus niet dood van, maar er word niet voor niks gewaarschuwd om handschoenen te gebruiken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:46

Als je het eens op de handen krijgt is het niet direct een probleem. Echter is het best heftig vergif en wil je dat natuurlijk zo min mogelijk op je huid krijgen. Ik weet ook niet hoe makkelijk het eraf wast en of het gemakkelijk overkomt op je boterham.

Bijsluiter als Foxim de werkzame stof is zegt:
Citaat:
. Foxim kan bij mensen overgevoeligheid veroorzaken bij contact met de huid (draag handschoenen!).
Bij blootstelling aan een hoge dosis kan foxim ook bij de mens effecten hebben op het zenuwstelsel, draag daarom handschoenen bij het wassen.

https://www.uu.nl/sites/default/files/d ... ng_006.pdf

Voorkomen lijkt me altijd beter dan genezen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:47

genja schreef:
Je naam klopt goed . .

Goh die is echt heel origineel.. heb ik nog niet eerder gehoord. *\o/*

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:52

Brainless schreef:
genja schreef:
Je naam klopt goed . .

Goh die is echt heel origineel.. heb ik nog niet eerder gehoord. *\o/*

Geloof ik meteen misschien je gewoon wat slimmer gaan gedragen krijg je niet meer van die flauwe opmerkingen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:52

Genja ik vind je opmerking richtinf brainless onnodig onvriendelijk. Hoeft niet persoonlijk te worden.

En ik zie nu je laatste opmerking, schei toch uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:56

genja schreef:
Geloof ik meteen misschien je gewoon wat slimmer gaan gedragen krijg je niet meer van die flauwe opmerkingen

Ik kan mij niet slimmer gedragen dan dat ik ben... :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:57

Brainless schreef:
genja schreef:

Ik kan mij niet slimmer gedragen dan dat ik ben... :+

Beter hersenloos dan onaardig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:02

Maartje1990 schreef:
Beter hersenloos dan onaardig

<3

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:02

Klopt dat het onaardig is maar iedereen kan een bijsluiter lezen en waarom zou je een risico nemen als het niet nodig is ? Prima dat brainless dat wil doen maar wil niet zeggen omdat jij er nooit iets aan over gehouden hebt dat het geen kwaad kan .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:04

genja schreef:
Klopt dat het onaardig is maar iedereen kan een bijsluiter lezen en waarom zou je een risico nemen als het niet nodig is ? Prima dat brainless dat wil doen maar wil niet zeggen omdat jij er nooit iets aan over gehouden hebt dat het geen kwaad kan .

Eens, maar dan had je dat toch meteen zo kunnen zeggen ipv die onaardige opmerkingen die je maakte?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:07

genja schreef:

Ik weet niet of je ooit sebacil gekocht hebt, maar dat komt over het algemeen overgegoten uit een groot vat. Daar zit geen etiket op, laat staan een bijsluiter...

genja

Re: Sebacil op huid gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:09

Had het inderdaad anders kunnen brengen maar van zulke redenaties word ik altijd een beetje opstandig.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:10

Caira schreef:
genja schreef:

Ik weet niet of je ooit sebacil gekocht hebt, maar dat komt over het algemeen overgegoten uit een groot vat. Daar zit geen etiket op, laat staan een bijsluiter...

Interessant! Ik heb de mijne gewoon als origineel flesje gekocht van de da. Incl Franse bijsluiter..

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 23:11

Hier zat inderdaad ook geen bijsluiter bij! Gewoon een klein flesje gekregen van dierenarts

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:12

genja schreef:
Had het inderdaad anders kunnen brengen maar van zulke redenaties word ik altijd een beetje opstandig.

Ik gaf aan dat een beetje een x niet erg was...
Net zoals jij dat meldde.

Later reageerde iemand met dat het erg giftig was, waarop ik reageer... dat als het paard het kan hebben het niet zo'n groot probleem zal zijn als je een x iets op je handen krijgt.
Niet meer en niet minder.

Dat jij dan zegt dat ik ontzettend dom ben begrijp ik niet, want ik bedoelde hetzelfde als jij...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:14

Het positieve nieuws is dat mocht je maden hebben gehad ze nu dood zijn. Wij gebruiken het verdund als voetenbad voor de schapen tegen maden.
Geen zorgen je gaat er niet dood aan. Je handen met het pure spul wassen zal ik niet aanraden maar stress als je er per ongeluk mee in aanraking bent gekomen is niet nodig.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:22

Weet je dat de dierenarts verplicht is een bijsluiter er bij te leveren of in ieder geval voldoende mondelinge informatie om het veilig te gebruiken . En ook al is het uitgevuld uit een grote fles kan je er nog een bijsluiter bijgeven. Je kopieert of de originele bijsluiter of je zoekt op internet de bijsluiter op en print het uit voor de klant lijkt mij niet zo moeilijk .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:35

Moderatoropmerking:
Ik zie dat er even wat onaardigheden waren, maar dat uiteindelijk iedereen hetzelfde bedoelt :-) Helemaal prima, zolang er maar respectvol met elkaar omgegaan wordt.