Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Junior2019 schreef:Ik heb mijn vorige paard ook laten opereren aan haar 6 weken en toen het gips eraf was brak het bandje weer
Heb geen spijt dat ik het geld kwijt ben maar wel dat mijn paard de laatste 6 weken van haar leven op stal heeft moeten staan
anjali schreef:Junior2019 schreef:Ik heb mijn vorige paard ook laten opereren aan haar 6 weken en toen het gips eraf was brak het bandje weer
Heb geen spijt dat ik het geld kwijt ben maar wel dat mijn paard de laatste 6 weken van haar leven op stal heeft moeten staan
Dat kon je niet vantevoren weten. Je hebt nu toch alles eraan gedaan wat je kon.
anjali schreef:Er zijn wel kalmerende middelen om het voor een paard gemakkelijker te maken om boxrust uit te zingen.
Joman schreef:anjali schreef:Ik ga voor dit soort beslissingen van wel of niet opereren\behandelen af op het oordeel van de DA.Die heeft er voor geleerd toch.
Ja hoor, maar die wordt er ook van betaald heIk volg zeker niet meer altijd het advies van de dierenarts. Ik ken mijn paarden, mijn portemonnee en mezelf het beste!
kiki1976 schreef:Ja hoor, maar die wordt er ook van betaald heIk volg zeker niet meer altijd het advies van de dierenarts. Ik ken mijn paarden, mijn portemonnee en mezelf het beste!
kiki1976 schreef:Kaitlyn, hihi je quote mislukt niet helemaal, die uitspraak is niet van mij![]()
Da hier geeft altijd aan, meer dan 50/50 kan je niet zeggen (en ook andere da's die ik ken zeggen dat).
Een paar jaar terug vertelde een da van een kliniek mij.
Van alle paarden die een koliek operatie nodig hebben overlijd zo'n 40/50% al voordat ze op tafel liggen of nog voor ze eraf komen.
Dus dat eigenlijk maar 50/60% het overleefd. Van die 50/60% is er een deel van ca 50% dat de periode daarna overlijd aan complicatie's ( darmen komen niet op gang, hoefbevangenheid, en nog een tal van complicatie's die er op treden).
Lees wel, dit was een gemiddelde van alle koliek operatie's dus niet 1 specifiek geval.
En ik ken ook paarden waarbij het wel goed is gekomen en geen enkele klachten meer hebben nadien (springen ook gewoon weer), maar helaas ook paarden die dat wel hebben.