Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horseminn schreef:Popstra schreef:Hoe reageert het paard als je de rug flink poetst met een rosborstel? Of wanneer je flink met je vingers op de spieren naast de ruggengraat drukt? Vaak zie je dan doordat ze verkrampen en door hun benen willen gaan goed of ze last hebben.
Daar reageert ze echt heel heftig op, ik kan haar niet aanraken op de rug
horseminn schreef:Artrose in de rug zou betekenen niet meer rijden? Dit treed vaker op bij paarden die hoog in de sport hebben gelopen toch, probleem is; ze heeft z gelopen, t is een braaf paard en alsnog zei de handel dat ze haar van de paardenmarkt hadden gekocht . Dus miss was er al wat mis
horseminn schreef:Kan het ook dat artrose dus van de een op de andere dag er is? Of misschien had ze er al eerder last van maar het was letterlijk, alles die dag ervoor was nog goed, dag erna helemaal mis
CalipsoLover schreef:horseminn schreef:Kan het ook dat artrose dus van de een op de andere dag er is? Of misschien had ze er al eerder last van maar het was letterlijk, alles die dag ervoor was nog goed, dag erna helemaal mis
Nee, dit heeft tijd nodig, in mijn geval was het ook geen verassing omdat hij altijd moeilijk soepel over de rug te rijden was maar hij kon het wel en was nooit nijdig of boos dus was de artrose wel op een punt gekomen waardoor hij pijn kreeg. De singelnijd en boos worden met dekens opleggen was dan ook echt van de een op de andere dag. Soms kan het ook doordat ze zichzelf bezeren, en daardoor plots meer/wel pijn krijgen.
horseminn schreef:Askja schreef:Dat is dus 7x ik heb pijn.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik zou de hele bovenlijn op de foto laten zetten.
Kan het niet gewoon een vaste rug zijn?
Nouvel schreef:Ik zou zelf in dit stadium niet meer gaan raden en conclusies gaan trekken maar een goede dierenarts raadplegen.
Dan weet je waar je aan toe bent.
Een paard der zoveel signalen geeft werk je toch ook niet prettig mee...