Fragmentjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JulieP

Re: Fragmentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 16:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn alle 14 foto’s!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:59

De fragementen aan de voorbenen zitten aan de voorzijde, deze zijn relatief makkelijk te verwijderen.
Bij de achterkogels zitten ze aan de achterkant, deze zijn lasiger te verwijderen (wel goed mogelijk) en ik snap niet zo goed waarom een paard met deze foto's goed gekeurd wordt voor de sport.
Ik zou dit paard zeker laten staan, en zoeken naar een paard die beter/goed is op foto's

Als je de fragementen zou laten verwijderen is de prognose om mee te sporten niet eens zo slecht denk ik, maar ik zou zelf nooit zon paard kopen, om vervolgens eerst nog een operatie aan benen te moeten betalen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:03

Het zijn ook geen kleine fragmenten vlgs mij. 1 straalbeen vind ik ook twijfelachtig. (Links een onduidelijke lijn) Verder kan ik er ook niet veel aan zien wegens de kwaliteit vd foto op bokt.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:10

Uit interesse en om van te leren, kan iemand de fragmenten aangeven op bovenstaande foto’s? Ik tuur er nu al een tijdje naar en denk er alleen een op de bovenste foto te zien.
Afbeelding

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het kringetje hoog bij de kogel is eigenlijk niet de foto om dit fragment mee aan te duiden, dit is de ondervoetsfoto, maar ik zie het fragment hier duidelijker op als op de kogelfoto zelf, vandaar dat ik even deze gekozen heb

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 18:07

Dus moet geopereerd worden waarschijnlijk?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:40

JulieP schreef:

Aan 4 benen fragmentjes? Ja daar zou ik niet mee gaan trainen zo, dat is vragen om problemen. En anders is het wel vragen om een onverkoopbaar paard als je haar ooit weer zou willen verkopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:55

JulieP schreef:

Ja dat denk ik toch wel. De fragmentjes zitten zodanig dat ze op termijn kreupelheid gaan veroorzaken.
En daar moet je niet op wachten want eenmaal kreupel zit er al schade aan het kraakbeen in het gewricht.

Daarbij komt dan nog de reden die Suzanne F noemt. Paard is niet makkelijk te verkopen als je er weer vanaf zou willen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:56

Ik snap de vraag en ook de vraag om advies.

Maar vindt de eigenaar het goed dat je de foto's zo openbaar publiceert?

Er staan zelfs namen op de verschillende foto's die je in dit topic zet.

Zelf zou ik dit paardje laten staan, behalve als hij echt heel goedkoop weg mag.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 19:12

Oei, had ik niet gezien! Hoe verwijder ik foto’s? Ik kan het berichtje niet meer aanpassen.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:30

Ja deze fragmenten zou ik er zeker uit halen. Vooral die aan de achterkant kunnen op termijn (veel) schade geven.

Ik geef altijd een beetje voorbeeld als een steentje in je schoen hebben. Soms maar heel klein, maar kan echt last en lelijke plekjes geven

Die in de voorbenen zou ik ook verwijderen al zijn daar per dierenarts verschillende meningen over