_San87_ schreef:iloveDreamer schreef:Meestal is het klinische beeld van schimmel zo overduidelijk, dat ze dat niet (eens hoeven te) doen.
Maar kan uiteraard altijd nog als het niet verbeterd! Ik ga nu in ieder geval wederom wassen, maar dan de Imaverol niet afspoelen
Blijkbaar niet. Je dierenarts dénkt dat het schimmel is (niet getest, dus niet zeker), imaverol heeft blijkbaar niks gedaan en je twijfelt zelf ook of het schimmel is.
Waarom dan geen huidschraapsel? Dan kan het alsnog schimmel zijn, maar weet je t wel zeker. Als t wat anders is komt dan ook naar voren. Bijvoorbeeld schurft of zo.
Imaverol heeft tot nu toe niet veel gedaan, dit kan zijn doordat ik het na het wassen helemaal heb afgespoeld. En lees nu dus veel berichten daarover dat je het dus niet hoeft af te spoelen, maar je paard gewoon moet laten drogen zonder het eraf te spoelen. Dit kan dus de werking van de Imaverol hebben gehinderd. Schimmel is heel vaak klinisch al te herkennen door de karateristieke uiterlijke kenmekren, om het 100% zeker te weten kun je inderdaad een stukje huid laten analyseren. Maar meestal zal het na juiste behandeling verdwijnen, wat dus aantoont dat het inderdaad schimmel is geweest. Als na de behandelingen opnieuw de plekken niet verdwijnen, schakel ik weer de DA in die dan een sampeltje af kan nemen, want mogen de behandelingen nu weer niet aanslaan dan is het wel duidelijk dat het geen schimmel is