Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Loentje99 schreef:Mijn paard is een tijd terug zogenaamd onderzocht door de DA, hij zou een gezondheidskeuring uitvoeren. Nu zag hij "iets aan de benen" van mijn paard, het kon dit en dat zijn, maar hij wist het allemaal niet zeker. Hij is direct gestopt met verder onderzoek...
Loentje99 schreef:Later kreeg mijn paard ernstige koliek, eerst kwam er een dame van dezelfde DA praktijk, zij zei dat het allemaal wel mee viel, gaf hem een darm ontspanner en ging weg. Het ging nog steeds slecht met mijn paard, maar echt heel slecht. Ik dacht dat hij het leven zou moeten verlaten. Toen kwam diezelfde man die mijn paard heeft "gekeurd", ook hij zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik de nacht moest aankijken. Dan zou hij eventueel de volgende dag terug komen om mijn paard dat kaarsvet spul te geven.
Die mannelijke DA heeft ook een rectaal onderzoek uitgevoerd van lik mijn vestje... Heeft misschien 2x zijn hand naar binnen gestoken en zei "dat er wel wat vast kon zitten".
Toen hij weg was vertrouwde ik het nog steeds niet, ik heb een andere DA praktijk gebeld. Hij zei dat ik niet langer had moeten wachten, dat het fataal had kunnen zijn als ik hem in de nacht alleen had gelaten en niks had gegeven. Hij heeft een goed rectaal onderzoek uitgevoerd, darm ontspanners gegeven en het kaarsvet spul (via een slang door de neus) gegeven. De volgende dag heb ik zelf nog een keer het kaarsvet moeten geven en daarna voelde mijn paardje zich weer helemaal fijn.
Mijn GROTE VRAAG is: Ik wil de DA praktijk die mij slecht geholpen heeft en belabberd advies heeft gegeven GEEN CENT betalen... Wat moet ik nu doen?????
jes_sira schreef:Je zou toch mogen verwachten van een dierenarts dat ze kundig handelen en adviseren.
Als ze hierin fouten maken, wordt het als menselijk neergezet en ze zijn geweest, dus zul je moeten betalen.
Ik vindt het schandalig!
Dierenartsen rekenen veelal zeer hoge kosten en ervaar steeds vaker dat ze je van alles willen aansmeren (dus nog meer op kosten jagen dan nodig!)
1 dierenarts bel ik dan ook echt nooit meer!!
Al een paar keer heel erg het gevoel gehad zwaar genaaid te worden door deze praktijk.
€ 180,00 voor een bezoek van 10 minuten (leek koliek), er van alles ingespoten qua antibiotica en pijnstillers (het gaat erin zonder overleg) en vervolgens ga ik vragen, maar heeft hij pijn en waarom antibiotica? Je weet niet eens wat hij mankeerd.. Geen koorts, darmen zijn rustig, niets te vinden.
Wilde hij ook nog dat ik metacan bij hem afnam en dat spul om voor luis te behandelen. Hij had geen luis, maar 1 plek bij zijn staart was schraal, dus uit voorzorg...
Metacan en luizenspul dan ook geweigerd af te nemen. Beide had ik overigens nog staan van een vorige keer dat me veel te veel was aangesmeerd.
Die € 180,00 had ik net zo goed de prullenbak ik kunnen pleuren, maar als ik het advies van deze had gevolgd, was die rekening nog veel hoger geweest!
Ze overleggen niet, spuiten er vanalles in, gaan weg met, ik weet het niet, kijk het nog maar even aan en bel me als het verslechterd (zodat ze weer voorrijkosten en consult kunnen rekenen) en doodleuk vragen om directe betaling van € 180,00.
1 klein wondje (wel diep) aan een been die ging ontsteken en been werd dikker en dikker. Niet kreupel, helemaal verder. Dus ik DA gebeld want antibiotica was nodig want haar lichaam lukte het duidelijk niet om ontsteking tegen te gaan en daar moet je een dierenarts voor komen.
3 spuiten met pijnstillers en antibioticas er ingespoten en ik moest dure pasta voor een week en metacan geven. Metacan niet eens gedaan. Staat nog steeds ongeopend in de kast.
Veel te veel laten aansmeren, want na de spuiten ging been gelijk al slinken.
Ook wilde ze al dat ik een afspraak maakte voor een scan of zo, want misschien...
Daar haakte ik af, want ze had geen pijn en liep helemaal zuiver!!
Het was een simpele ontsteking die enkel en alleen antibiotica benodigde. Dat was ook waarvoor ik haar komen liet!
Wij als leken moeten kunnen vertrouwen op het oordeel en handelen van een dierenarts!
Ik merk dat sommige echt niet te vertrouwen zijn en vooral de portomonee willen spekken en dat vindt ik schandalig!!!
Wanneer zij fouten maken, wat natuurlijk altijd kan, zou niet de klant financieel moeten bloeden hiervoor, maar zij zouden hun fout voor hun eigen rekening moeten nemen.
Hun fout heeft immers ook al gevolgen gehad voor jou geliefde dier.
Nu heb ik eindelijk een dierenarts gevonden die wel meedenkt en je niet onnodig op hoge kosten jaagt.
Ze zijn er nog wel, maar steeds minder te vinden helaas...
Echt heel jammer dat je zo op je hoede moet zijn bij een bezoek van een dierenarts. Ik merkte dat ik al een paar keer echt wel het gevoel had van, maar dat klopt niet, en dat is toch niet nodig. Maar ja, de dierenarts zal het wel weten.
En achteraf wordt ik dan eigenlijk heel boos om de hele gang van zaken.
Zo hoef ik echt niet met onze klanten om te gaan. Wordt ik gelijk ontslagen.
Je moet bijna zelf dierenarts zijn en zeer mondig zijn om je niet een oor aan te laten naaien bij sommige praktijken.
jes_sira schreef:Je zou toch mogen verwachten van een dierenarts dat ze kundig handelen en adviseren.
Als ze hierin fouten maken, wordt het als menselijk neergezet en ze zijn geweest, dus zul je moeten betalen.
Ik vindt het schandalig!
Dierenartsen rekenen veelal zeer hoge kosten en ervaar steeds vaker dat ze je van alles willen aansmeren (dus nog meer op kosten jagen dan nodig!)
1 dierenarts bel ik dan ook echt nooit meer!!
Al een paar keer heel erg het gevoel gehad zwaar genaaid te worden door deze praktijk.
€ 180,00 voor een bezoek van 10 minuten (leek koliek), er van alles ingespoten qua antibiotica en pijnstillers (het gaat erin zonder overleg) en vervolgens ga ik vragen, maar heeft hij pijn en waarom antibiotica? Je weet niet eens wat hij mankeerd.. Geen koorts, darmen zijn rustig, niets te vinden.
Wilde hij ook nog dat ik metacan bij hem afnam en dat spul om voor luis te behandelen. Hij had geen luis, maar 1 plek bij zijn staart was schraal, dus uit voorzorg...
Metacan en luizenspul dan ook geweigerd af te nemen. Beide had ik overigens nog staan van een vorige keer dat me veel te veel was aangesmeerd.
Die € 180,00 had ik net zo goed de prullenbak ik kunnen pleuren, maar als ik het advies van deze had gevolgd, was die rekening nog veel hoger geweest!
Ze overleggen niet, spuiten er vanalles in, gaan weg met, ik weet het niet, kijk het nog maar even aan en bel me als het verslechterd (zodat ze weer voorrijkosten en consult kunnen rekenen) en doodleuk vragen om directe betaling van € 180,00.
1 klein wondje (wel diep) aan een been die ging ontsteken en been werd dikker en dikker. Niet kreupel, helemaal verder. Dus ik DA gebeld want antibiotica was nodig want haar lichaam lukte het duidelijk niet om ontsteking tegen te gaan en daar moet je een dierenarts voor komen.
3 spuiten met pijnstillers en antibioticas er ingespoten en ik moest dure pasta voor een week en metacan geven. Metacan niet eens gedaan. Staat nog steeds ongeopend in de kast.
Veel te veel laten aansmeren, want na de spuiten ging been gelijk al slinken.
Ook wilde ze al dat ik een afspraak maakte voor een scan of zo, want misschien...
Daar haakte ik af, want ze had geen pijn en liep helemaal zuiver!!
Het was een simpele ontsteking die enkel en alleen antibiotica benodigde. Dat was ook waarvoor ik haar komen liet!
Wij als leken moeten kunnen vertrouwen op het oordeel en handelen van een dierenarts!
Ik merk dat sommige echt niet te vertrouwen zijn en vooral de portomonee willen spekken en dat vindt ik schandalig!!!
Wanneer zij fouten maken, wat natuurlijk altijd kan, zou niet de klant financieel moeten bloeden hiervoor, maar zij zouden hun fout voor hun eigen rekening moeten nemen.
Hun fout heeft immers ook al gevolgen gehad voor jou geliefde dier.
Nu heb ik eindelijk een dierenarts gevonden die wel meedenkt en je niet onnodig op hoge kosten jaagt.
Ze zijn er nog wel, maar steeds minder te vinden helaas...
Echt heel jammer dat je zo op je hoede moet zijn bij een bezoek van een dierenarts. Ik merkte dat ik al een paar keer echt wel het gevoel had van, maar dat klopt niet, en dat is toch niet nodig. Maar ja, de dierenarts zal het wel weten.
En achteraf wordt ik dan eigenlijk heel boos om de hele gang van zaken.
Zo hoef ik echt niet met onze klanten om te gaan. Wordt ik gelijk ontslagen.
Je moet bijna zelf dierenarts zijn en zeer mondig zijn om je niet een oor aan te laten naaien bij sommige praktijken.
Loentje99 schreef:Beste Bokkers,
Mijn paard is een tijd terug zogenaamd onderzocht door de DA, hij zou een gezondheidskeuring uitvoeren. Nu zag hij "iets aan de benen" van mijn paard, het kon dit en dat zijn, maar hij wist het allemaal niet zeker. Hij is direct gestopt met verder onderzoek...
Citaat:Later kreeg mijn paard ernstige koliek, eerst kwam er een dame van dezelfde DA praktijk, zij zei dat het allemaal wel mee viel, gaf hem een darm ontspanner en ging weg. Het ging nog steeds slecht met mijn paard, maar echt heel slecht. Ik dacht dat hij het leven zou moeten verlaten. Toen kwam diezelfde man die mijn paard heeft "gekeurd", ook hij zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik de nacht moest aankijken. Dan zou hij eventueel de volgende dag terug komen om mijn paard dat kaarsvet spul te geven.
Die mannelijke DA heeft ook een rectaal onderzoek uitgevoerd van lik mijn vestje... Heeft misschien 2x zijn hand naar binnen gestoken en zei "dat er wel wat vast kon zitten".
Citaat:Toen hij weg was vertrouwde ik het nog steeds niet, ik heb een andere DA praktijk gebeld. Hij zei dat ik niet langer had moeten wachten, dat het fataal had kunnen zijn als ik hem in de nacht alleen had gelaten en niks had gegeven. Hij heeft een goed rectaal onderzoek uitgevoerd, darm ontspanners gegeven en het kaarsvet spul (via een slang door de neus) gegeven. De volgende dag heb ik zelf nog een keer het kaarsvet moeten geven en daarna voelde mijn paardje zich weer helemaal fijn.
Vjestagirl schreef:Dierenartsenwerk is mensenwerk. Mensen kunnen situaties op de verkeerde manier inschatten. Daarnaast betaal je bij een dierenarts voor een behandeling, niet voor een oplossing.
Gewoon betalen dus.
Loentje99 schreef:soesie schreef:Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot de tweede dierenarts. Heb je zelf paraffine gegeven aan je paard? Hoe dan?
Dit vroeg ik me ook al af...
Liesje1611 schreef:Niet om het een of ander, maar als je het hebt over "kaarsvetspul" betwijfel ik of je wel bij machte bent om de deskundigheid van een dierenarts in te schatten
Gewoon betalen en eventueel aangeven dat je niet zo tevreden was.
Somboby schreef:Ga in gesprek met hen, en leg jou probleem aan hen voor en dat je niet de intentie hebt om de rekening te voldoen aangezien ze naar jou mening hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Vraag desnoods de andere dierenarts of deze bereid is een onderbouwing te geven van zijn diagnose dit komt dan ten gunste van jou mening. Succes
geerke schreef:Weet je waardoor de koliek kwam? Gisteren had ik toevallig nog een koliekgeval,eigenaar had meer dan een jaar niet ontwormd....tja
Keet schreef:En daarnaast.... kaarsvet spul?![]()
![]()
![]()