Slechte Dierenarts > Betalen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:37

Gewoon overleggen met je dierenarts. Ik heb vrij recentelijk ook een dierenarts laten komen en die stelde totaal de verkeerde diagnose. Dit had ook een dodelijke afloop kunnen hebben. De juiste diagnose had hij overigens met zijn onderzoek wel vast moeten kunnen stellen, maar hij zag de kwetsuur over het hoofd. Uiteindelijk naar België gereden na 2 dagen. Daar de juiste diagnose gekregen. De dierenarts die de verkeerde diagnose heeft gesteld heb ik opgebeld en hem verteld wat in België was vastgesteld (puur informatief). Daarnaast heb ik hem gevraagd rekening te houden met de foutieve diagnose die hij had gesteld in de factuur die ik nog zou krijgen. Uiteindelijk heb ik nooit meer een factuur ontvangen. De dierenarts baalde er zelf enorm van. Tussendoor heb ik hem nog met regelmaat op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Op deze manier is het gehele onderzoek (foto’s, echo en klinisch), en medicatie (verdoving, ontstekingsremmer en later nog sedatie) kwijtgescholden. Dat vond ik toen echt heel netjes!
Wellicht helpt het ook mee dat ik een week daarvoor ook al een dierenarts van dezelfde praktijk had laten komen en zij het ook niet wist. Die rekening (klinisch onderzoek) en medicatie heb ik wel gewoon betaald.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-20 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:42

Loentje99 schreef:
Mijn paard is een tijd terug zogenaamd onderzocht door de DA, hij zou een gezondheidskeuring uitvoeren. Nu zag hij "iets aan de benen" van mijn paard, het kon dit en dat zijn, maar hij wist het allemaal niet zeker. Hij is direct gestopt met verder onderzoek...

Was je hier niet tevreden over? Heb je dat besproken destijds? Iets op ondernomen?

Loentje99 schreef:
Later kreeg mijn paard ernstige koliek, eerst kwam er een dame van dezelfde DA praktijk, zij zei dat het allemaal wel mee viel, gaf hem een darm ontspanner en ging weg. Het ging nog steeds slecht met mijn paard, maar echt heel slecht. Ik dacht dat hij het leven zou moeten verlaten. Toen kwam diezelfde man die mijn paard heeft "gekeurd", ook hij zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik de nacht moest aankijken. Dan zou hij eventueel de volgende dag terug komen om mijn paard dat kaarsvet spul te geven.
Die mannelijke DA heeft ook een rectaal onderzoek uitgevoerd van lik mijn vestje... Heeft misschien 2x zijn hand naar binnen gestoken en zei "dat er wel wat vast kon zitten".

Toen hij weg was vertrouwde ik het nog steeds niet, ik heb een andere DA praktijk gebeld. Hij zei dat ik niet langer had moeten wachten, dat het fataal had kunnen zijn als ik hem in de nacht alleen had gelaten en niks had gegeven. Hij heeft een goed rectaal onderzoek uitgevoerd, darm ontspanners gegeven en het kaarsvet spul (via een slang door de neus) gegeven. De volgende dag heb ik zelf nog een keer het kaarsvet moeten geven en daarna voelde mijn paardje zich weer helemaal fijn.

Mijn GROTE VRAAG is: Ik wil de DA praktijk die mij slecht geholpen heeft en belabberd advies heeft gegeven GEEN CENT betalen... Wat moet ik nu doen?????

Geneeskunde is geen exacte wetenschap, het is dan ook niet tot nauwelijks te bewijzen dat het klopt dat je paard de nacht niet doorgekomen was zonder de zorg van die laatste DA (zeker gezien je paard er alsnog zo makkelijk door kwam). Mocht die DA zijn bewering echt op schrift willen zetten (willen ze meestal niet) dan zou je er een tuchtzaak van kunnen maken. Dat ontslaat je echter niet van het betalen van de rekening, in principe moet je die gewoon betalen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:45

Als het eten in een restaurant niet lekker is, loop je dan ook weg zonder te betalen? Nee, dan zeg je er iets van en misschien kom je tot een akkoord met de ober en/of manager, maar misschien ook niet, de rekening zul je toch moeten betalen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:49

Je zou toch mogen verwachten van een dierenarts dat ze kundig handelen en adviseren.

Als ze hierin fouten maken, wordt het als menselijk neergezet en ze zijn geweest, dus zul je moeten betalen.

Ik vindt het schandalig!

Dierenartsen rekenen veelal zeer hoge kosten en ervaar steeds vaker dat ze je van alles willen aansmeren (dus nog meer op kosten jagen dan nodig!)

1 dierenarts bel ik dan ook echt nooit meer!!
Al een paar keer heel erg het gevoel gehad zwaar genaaid te worden door deze praktijk.

€ 180,00 voor een bezoek van 10 minuten (leek koliek), er van alles ingespoten qua antibiotica en pijnstillers (het gaat erin zonder overleg) en vervolgens ga ik vragen, maar heeft hij pijn en waarom antibiotica? Je weet niet eens wat hij mankeerd.. Geen koorts, darmen zijn rustig, niets te vinden.
Wilde hij ook nog dat ik metacan bij hem afnam en dat spul om voor luis te behandelen. Hij had geen luis, maar 1 plek bij zijn staart was schraal, dus uit voorzorg...
Metacan en luizenspul dan ook geweigerd af te nemen. Beide had ik overigens nog staan van een vorige keer dat me veel te veel was aangesmeerd.
Die € 180,00 had ik net zo goed de prullenbak ik kunnen pleuren, maar als ik het advies van deze had gevolgd, was die rekening nog veel hoger geweest!
Ze overleggen niet, spuiten er vanalles in, gaan weg met, ik weet het niet, kijk het nog maar even aan en bel me als het verslechterd (zodat ze weer voorrijkosten en consult kunnen rekenen) en doodleuk vragen om directe betaling van € 180,00.

1 klein wondje (wel diep) aan een been die ging ontsteken en been werd dikker en dikker. Niet kreupel, helemaal verder. Dus ik DA gebeld want antibiotica was nodig want haar lichaam lukte het duidelijk niet om ontsteking tegen te gaan en daar moet je een dierenarts voor komen.
3 spuiten met pijnstillers en antibioticas er ingespoten en ik moest dure pasta voor een week en metacan geven. Metacan niet eens gedaan. Staat nog steeds ongeopend in de kast.
Veel te veel laten aansmeren, want na de spuiten ging been gelijk al slinken.
Ook wilde ze al dat ik een afspraak maakte voor een scan of zo, want misschien...
Daar haakte ik af, want ze had geen pijn en liep helemaal zuiver!!
Het was een simpele ontsteking die enkel en alleen antibiotica benodigde. Dat was ook waarvoor ik haar komen liet!

Wij als leken moeten kunnen vertrouwen op het oordeel en handelen van een dierenarts!

Ik merk dat sommige echt niet te vertrouwen zijn en vooral de portomonee willen spekken en dat vindt ik schandalig!!!

Wanneer zij fouten maken, wat natuurlijk altijd kan, zou niet de klant financieel moeten bloeden hiervoor, maar zij zouden hun fout voor hun eigen rekening moeten nemen.
Hun fout heeft immers ook al gevolgen gehad voor jou geliefde dier.

Nu heb ik eindelijk een dierenarts gevonden die wel meedenkt en je niet onnodig op hoge kosten jaagt.
Ze zijn er nog wel, maar steeds minder te vinden helaas...

Echt heel jammer dat je zo op je hoede moet zijn bij een bezoek van een dierenarts. Ik merkte dat ik al een paar keer echt wel het gevoel had van, maar dat klopt niet, en dat is toch niet nodig. Maar ja, de dierenarts zal het wel weten.
En achteraf wordt ik dan eigenlijk heel boos om de hele gang van zaken.

Zo hoef ik echt niet met onze klanten om te gaan. Wordt ik gelijk ontslagen.

Je moet bijna zelf dierenarts zijn en zeer mondig zijn om je niet een oor aan te laten naaien bij sommige praktijken.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:57

jes_sira schreef:
Je zou toch mogen verwachten van een dierenarts dat ze kundig handelen en adviseren.

Als ze hierin fouten maken, wordt het als menselijk neergezet en ze zijn geweest, dus zul je moeten betalen.

Ik vindt het schandalig!

Dierenartsen rekenen veelal zeer hoge kosten en ervaar steeds vaker dat ze je van alles willen aansmeren (dus nog meer op kosten jagen dan nodig!)

Al een paar keer heel erg het gevoel gehad zwaar genaaid te worden door deze praktijk.

€ 180,00 voor een bezoek van 10 minuten (leek koliek), er van alles ingespoten qua antibiotica en pijnstillers (het gaat erin zonder overleg) en vervolgens ga ik vragen, maar heeft hij pijn en waarom antibiotica? Je weet niet eens wat hij mankeerd.. Geen koorts, darmen zijn rustig, niets te vinden.
Wilde hij ook nog dat ik metacan bij hem afnam en dat spul om voor luis te behandelen. Hij had geen luis, maar 1 plek bij zijn staart was schraal, dus uit voorzorg...
Metacan en luizenspul dan ook geweigerd af te nemen. Beide had ik overigens nog staan van een vorige keer dat me veel te veel was aangesmeerd.
Die € 180,00 had ik net zo goed de prullenbak ik kunnen pleuren, maar als ik het advies van deze had gevolgd, was die rekening nog veel hoger geweest!
Ze overleggen niet, spuiten er vanalles in, gaan weg met, ik weet het niet, kijk het nog maar even aan en bel me als het verslechterd (zodat ze weer voorrijkosten en consult kunnen rekenen) en doodleuk vragen om directe betaling van € 180,00.

1 klein wondje (wel diep) aan een been die ging ontsteken en been werd dikker en dikker. Niet kreupel, helemaal verder. Dus ik DA gebeld want antibiotica was nodig want haar lichaam lukte het duidelijk niet om ontsteking tegen te gaan en daar moet je een dierenarts voor komen.
3 spuiten met pijnstillers en antibioticas er ingespoten en ik moest dure pasta voor een week en metacan geven. Metacan niet eens gedaan. Staat nog steeds ongeopend in de kast.
Ook wilde ze al dat ik een afspraak maakte voor een scan of zo, want misschien...
Het was een simpele ontsteking die enkel en alleen antibiotica benodigde. Dat was ook waarvoor ik haar komen liet!

Wij als leken moeten kunnen vertrouwen op het oordeel en handelen van een dierenarts!

Ik merk dat sommige echt niet te vertrouwen zijn en vooral de portomonee willen spekken en dat vindt ik schandalig!!!

Wanneer zij fouten maken, wat natuurlijk altijd kan, zou niet de klant financieel moeten bloeden hiervoor, maar zij zouden hun fout voor hun eigen rekening moeten nemen.

Nu heb ik eindelijk een dierenarts gevonden die wel meedenkt en je niet onnodig op hoge kosten jaagt.

Echt heel jammer dat je zo op je hoede moet zijn bij een bezoek van een dierenarts. Ik merkte dat ik al een paar keer echt wel het gevoel had van, maar dat klopt niet, en dat is toch niet nodig. Maar ja, de dierenarts zal het wel weten.

Je moet bijna zelf dierenarts zijn en zeer mondig zijn om je niet een oor aan te laten naaien bij sommige praktijken.

Ik snap dat je sommige zaken ziet als 'het aansmeren' van maar in het geval van de metacam vind ik het gewoon niet slim dat je niet geluisterd hebt naar het advies van de dierenarts. Het is namelijk niet alleen een pijnstiller maar een NSAID wat inhoud dat het ook een ontstekingsremmer is. Nu heb je alleen AB gegeven bij een ontsteking en het meest voor de hand liggende namelijk de ontstekingsremmer metacam niet gebruikt...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:02

jes_sira schreef:

Ik vindt het schandalig!

Je hebt hierin wel een punt...
Ik kan me ook vreselijk aan ergeren als dierenartsen weigeren alleen Influenza te enten en er zonder pardon ook tetanus in stoppen.
Ja een dierenarts is ook een mens en kan niet toveren, absoluut mee eens. Maar ik vind ook dat het je plicht is als dierenarts om de eigenaren in te lichten en uitleg te geven.

In geval van TS: ben je het er echt niet mee eens? Ga het gesprek aan.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:13

1. gewoon betalen. Als je er al twijfels bij had, had je die praktijk niet meer moeten laten komen.
2. een diagnose wordt vaak gesteld op kennis, ervaring en ook een deel wensen van de klant.

Niet dat ik jou hier wil beschuldigen of wat dan ook, maar ik zie ook heel erg de andere kant. Een week later dat ze bij ons geweest zijn zie je plots op internet dat 'zelfs wij!' het niet konden vinden. Het hele internet aan de steunbetuiging van 'goh je hebt alles geprobeerd!'. Terwijl ik weet dat we geen diagnostiek mochten uitvoeren omdat alles te duur was. De diagnose moest gesteld worden op wat most likely het kon zijn, maar dat af en toe ook niet bevestigd mag worden. Ipv een gerichte behandeling maar algemeen een beetje ondersteunen, omdat de eigenaar maar wil aankijken.

Dan is het erg makkelijk roepen dat een dierenarts verkeerde diagnoses gesteld heeft.

Mijn vraag is dan ook - zonder dat ik je hiermee iets wil verwijten of beschuldigen -: wat mocht de dierenarts doen? Waren kosten, leeftijd, ... een issue? Eerlijk?

Al die mensen die vinden dat 'een dierenarts maar moet bloeden voor zijn fouten', heb jij nooit een fout in je werk gemaakt? Nooit eens ergens een getalletje misrekend, een kras op een nieuwe auto gemaakt, ... Kijk in eigen boezem en vergeef mensen ook eens iets. Een dierenarts werkt keihard, met vaak ook nog eens nachtdiensten er bij. Doet de gemiddelde boekhouder niet hoor.
De dierenarts heeft niet bedacht dat jij beesten ging houden, waar je blijkbaar financieel moeite mee hebt. Een dier is JOUW verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 07-02-20 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:14

Ik vind het al bijzonder dat je bij de gezondheidsverklaring geen andere DA hebt gehad voor een second opinion.
Heb je hem toen gevraagd het verder te onderzoeken? Of wou je zelf niet weten wat er precies met het been was en vond je het zelf wel goed?

Betreft het 2de incident, even contact opnemen idd. Desnoods vraag de 2de dierenarts of hij een copie kan maken van de diagnose/behandeling zodat je dat met je eerste DA kan delen. Misschien komen ze je tegemoet in de kosten, maar misschien ook niet. Maar het beste is gewoon om te betalen. Als ze een aanmaning of duurwaarder inschakelen gaam er flink veel kosten bij komen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:20

Heb al wel een keer gehad dat ik de veearts had gebeld voor een enting en daarnaast om een onderzoek te doen, want ik vond mijn paard nogal futloos ogen en wilde dus ook dat hij haar even goed nakeek en indien nodig een bloedonderzoek zou doen.

Komt de veearts... jast zonder overleg meteen de enting erin en ging daarna onderzoeken.
Een bloedonderzoek was nodig, maar ging niet meer op dat moment, want de enting zat er net in dus bloedonderzoek zou niet betrouwbaar zijn.

Toen vroeg / zei ik ook: “ Vind je dat nou niet een beetje dom van je zelf dan? Die enting zit er zo in dat kan ook heel prima voor je weer weggaat als je weet dat je óók het paard echt moet onderzoeken”

Nou moet ik straks 2x voorrijkosten betalen, omdat jij niet hebt nagedacht?

De 2de keer voorrijkosten hoefde ik niet te betalen. Ik heb dit overigens wel op mail laten zetten voor hij voor de 2x kwam zodat er geen misverstand over zou kunnen ontstaan verder.

In het geval van de Ts het is allemaal zo vaag en grijs gebied. Die rekening zou ik betalen en gewoon de betreffende praktijk niet meer langs laten komen. Eventueel wel een nette mail sturen met een klacht erin. Dat kan altijd, maar wel betalen want ze zijn geweest en hebben een dienst geleverd.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:30

Loentje99 schreef:
Beste Bokkers,

Mijn paard is een tijd terug zogenaamd onderzocht door de DA, hij zou een gezondheidskeuring uitvoeren. Nu zag hij "iets aan de benen" van mijn paard, het kon dit en dat zijn, maar hij wist het allemaal niet zeker. Hij is direct gestopt met verder onderzoek...

Wat dit hiermee te maken heeft snap ik niet zo goed. Tenzij je een beeld probeert te schetsen dat je die betreffende DA al niet goed vond handelen. Als dit het geval is dan had je die niet nog eens moeten bellen. Dat is je eigen keuze geweest. Als de problemen nog onzeker waren dan is het aan de eigenaar om verder onderzoek aan te vragen.

Citaat:
Later kreeg mijn paard ernstige koliek, eerst kwam er een dame van dezelfde DA praktijk, zij zei dat het allemaal wel mee viel, gaf hem een darm ontspanner en ging weg. Het ging nog steeds slecht met mijn paard, maar echt heel slecht. Ik dacht dat hij het leven zou moeten verlaten. Toen kwam diezelfde man die mijn paard heeft "gekeurd", ook hij zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik de nacht moest aankijken. Dan zou hij eventueel de volgende dag terug komen om mijn paard dat kaarsvet spul te geven.
Die mannelijke DA heeft ook een rectaal onderzoek uitgevoerd van lik mijn vestje... Heeft misschien 2x zijn hand naar binnen gestoken en zei "dat er wel wat vast kon zitten".

Deze omschrijving snap ik niet precies. Maar hoe kan je oordelen dat zijn rectaal onderzoek onjuist was?

Citaat:
Toen hij weg was vertrouwde ik het nog steeds niet, ik heb een andere DA praktijk gebeld. Hij zei dat ik niet langer had moeten wachten, dat het fataal had kunnen zijn als ik hem in de nacht alleen had gelaten en niks had gegeven. Hij heeft een goed rectaal onderzoek uitgevoerd, darm ontspanners gegeven en het kaarsvet spul (via een slang door de neus) gegeven. De volgende dag heb ik zelf nog een keer het kaarsvet moeten geven en daarna voelde mijn paardje zich weer helemaal fijn.

Het kan natuurlijk zijn dat de situatie eerst niet zo erg leek als dat het later bleek. Zoals een andere bokker noemde, is het vaak zo dat er voor koliek meerdere keren gebeld moet worden.
Ook hier weer, hoe weet je dat deze DA een beter rectaal onderzoek heeft gedaan dan de vorige? Dat kan je niet zien.

Ik heb persoonlijk het idee dat je vanwege een eerder negatief beeld over die DA nu probeert onder een rekening uit te komen.
Feitelijk heeft de eerste DA niet verkeerd gehandeld. Koliekgevallen zijn erg lastig en moeilijk te voorspellen.

Als je het echt dwars zit, dan bel je even op of ga je langs om netjes jou kant van het verhaal uit te leggen. Met geluk geven ze je korting, maar daar heb je geen recht op. Zoals eerder genoemd hebben ze gewoon in hun ogen alles gedaan wat op dat moment nodig geacht werd en ze hebben daar gewoon kosten aan gemaakt. Het waren ook geen onnodige kosten.
Laatst bijgewerkt door emilyslaluna op 07-02-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:30

Vjestagirl schreef:
Dierenartsenwerk is mensenwerk. Mensen kunnen situaties op de verkeerde manier inschatten. Daarnaast betaal je bij een dierenarts voor een behandeling, niet voor een oplossing.

Gewoon betalen dus.

Precies dit.
Je kan altijd in gesprek gaan dat je niet mee eens bent over hun hoe ze hebben gehandeld en eventueel daarmee de kosten van de rekening daarmee verlagen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:56

Loentje99 schreef:
soesie schreef:
Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot de tweede dierenarts. Heb je zelf paraffine gegeven aan je paard? Hoe dan?

Dit vroeg ik me ook al af...

Ik moest het laatste beetje in zijn voer doen.[/quote]

O.k...vond het al raar dat een leek een paard moest intuberen...een handeling die zelfs bij een dierenarts nogal eens fout gaat

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:57

Niet om het een of ander, maar als je het hebt over "kaarsvetspul" betwijfel ik of je wel bij machte bent om de deskundigheid van een dierenarts in te schatten :=

Gewoon betalen en eventueel aangeven dat je niet zo tevreden was.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:00

Betalen moet toch een 2de keer bellen zou ik niet doen....

Paar jaar geleden ook aan de orde gehad mijn paardje gedekt en paar weken later erg ziek ... koliek verschijnselen maar er leek juist meer mest uit te komen dan er aan eten in ging ... DA erbij verstoppingen koliek buscopan erin en weg was toe binnen 2 uur moest ze opgeknapt zijn maar was niet het geval totaal geen verbetering maar wel blijven mesten... weer terug en hop weer spuit buscopan erin... nog gevraagd kon het niet met de dracht te maken hebben? Nee wie was er nu dierenarts ik of hij...

Toch was er savonds geen verbetering en heb ik toen dierenarts Jan Nas nog gebeld om raad (die zat te ver uit de buurt maar was er wel eens op de kliniek geweest) ik alles uitgelegd en hij was al verbaasd dat er helemaal geen inwendig onderzoek was geweest. Hij wilde niemand afvallen maar dit vond hij ronduit schandalig. Hij vroeg hoe lang de merrie drachtig kon zijn en vertelde dat het ook een reactie op de ei nesteling kon zijn dat sommige merries hier gewoon heel gevoelig op zijn maar als ze de volgende dag niet opgeknapt zou zijn hij met alle liefde langs zou komen. Volgende dag niks aan het handje... kreeg wel een rekening van de da voor €400 voor 2 spuiten buscopan en 2 visites die niet nodig waren geweest... jaar erop precies hetzelfde verhaal en de toen desbetreffende Da erop aan gesproken en werd alsnog voor gek verklaard want dat bestond niet want dan moest hij dagelijks bij merries komen die daar last van hadden ....
Ik heb nu 2 super dierenartsen die ik blindelings vertrouw beide hebben een andere inzicht (eentje heel lang ervaring met dracht begeleiding en de ander gewoon een hele lieve dierenarts die ook stil staat bij mijn soms iets wat te dramatische merrie)
Het is gewoon een zure les niet meer of niet minder ...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:02

Liesje1611 schreef:
Niet om het een of ander, maar als je het hebt over "kaarsvetspul" betwijfel ik of je wel bij machte bent om de deskundigheid van een dierenarts in te schatten :=

Inderdaad....

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:08

Ga in gesprek met hen, en leg jou probleem aan hen voor en dat je niet de intentie hebt om de rekening te voldoen aangezien ze naar jou mening hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Vraag desnoods de andere dierenarts of deze bereid is een onderbouwing te geven van zijn diagnose dit komt dan ten gunste van jou mening. Succes

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 14:08

Liesje1611 schreef:

Ik was de naam vergeten :D , maar ik weet de naam weer, Paraffine!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:10

Gelukkig zijn niet alle dierenartsen hetzelfde, ik heb dit nog nooit bij onze dierenarts meegemaakt. Hij overlegt met je en zegt wat hij wil gaan doen, over een eventuele nabehandeling wordt er dan nog gesproken en gekeken wat daarin weer de mogelijkheden zijn.

Ik weet wel dat als ik net als jou was gevaren bij de eerste keer van de keuring en daar geen prettig gevoel bij over had gehouden ik ze zeker niet had gebeld als er voor mijn gevoel spoed bij was.
Ga in overleg met de praktijk, geef aan dat je er geen goed gevoel bij hebt bij hun behandeling, dat er volgens een andere arts wel degelijk wat aan de hand was. Overleg of er wat aan het bedrag van de factuur kan worden gedaan, hou wel in gedachten dat ze er zijn geweest, dat er medicatie is gebruikt, dingen die wel betaald moeten worden. Jij bent tenslotte diegene die ze heeft gebeld.
De andere dierenarts kan ook gedacht hebben goh makkelijk slachtoffer, daar kunnen we wat mee, zeker als je paard zo snel is opgeknapt na een uitspraak dat je daar nooit de nacht mee in had moeten gaan zonder het een en ander.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:11

Weet je waardoor de koliek kwam? Gisteren had ik toevallig nog een koliekgeval,eigenaar had meer dan een jaar niet ontwormd....tja

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:12

Somboby schreef:
Ga in gesprek met hen, en leg jou probleem aan hen voor en dat je niet de intentie hebt om de rekening te voldoen aangezien ze naar jou mening hun werk niet goed hebben uitgevoerd. Vraag desnoods de andere dierenarts of deze bereid is een onderbouwing te geven van zijn diagnose dit komt dan ten gunste van jou mening. Succes

Goh, wat denk je hoe ze daar op zouden reageren?
En denk je werkelijk dat een andere dierenarts bereid is aan dit plan mee te werken?

Ineke2

Re: Slechte Dierenarts > Betalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:13

Geen 1 dierenarts zal meewerken aan zo’n verzoek. Dat kan ook helemaal niet als diegene er niet op hetzelfde moment bij is geweest.

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 14:15

geerke schreef:
Weet je waardoor de koliek kwam? Gisteren had ik toevallig nog een koliekgeval,eigenaar had meer dan een jaar niet ontwormd....tja

Het was ongeveer 3 maanden nadat ik mijn paard had gekocht. Ik heb hem zelf ontwormd toen hij bij mij aankwam, weet niet hoe vaak de vorige eigenaar hem ontwormd heeft, hij beweerd dat hij het 4x per jaar gedaan heeft.

Het had evt kunnen komen van overgang van 24/7 wei naar stal met stro en een slechte waterbak. Heb hem meteen op vlas gezet en zijn waterbak gefixt. Het gaat nu allemaal super!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:17

Keet schreef:
En daarnaast.... kaarsvet spul? _O- _O- _O- -O-

Paraffine, daar worden kaarsen van gemaakt. Paraffine-olie wordt gebruikt om paarden met koliek op te gieten.

Ik denk dat je gewoon moet betalen, ts. De dierenartsen hebben een verkeerde inschatting gemaakt, dat had ook kunnen gebeuren bij een praktijk waar je wel goede ervaringen mee hebt gehad. Het moest nu net lukken dat je voorheen al een slechte ervaring had met deze praktijk. Dan is het inderdaad extra vervelend om weer een diagnose/inschatting te krijgen die niet helemaal correct is. Helaas staat dit echt los van de verleende diensten. Het advies is 1 ding, maar het onderzoek is wel gewoon uitgevoerd. Dus dan kan je best gewoon de rekening betalen.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:20

Voor het inbrengen van parafine wordt zeer zeker niet geintubeerd. Dit gebeurt via een maagsonde (een slang door de slokdarm naar de maag).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:22

MiekeFS schreef:
Voor het inbrengen van parafine wordt zeer zeker niet geintubeerd. Dit gebeurt via een maagsonde (een slang door de slokdarm naar de maag).

Dat noem ik intuberen...maar vanuit het frans vertaald.Geloof dat het in belgie ook intuberen heet