Marie111 schreef:Heb je een link?
Al even gegoogled, maar dan kom ik op Spaanse sites uit?
Beetje late reactie ik heb uiteindelijk besteld bij https://purehorse.nl/product/diatomeeenaarde/
Ik voer msm bij (werd me ook aangeraden voor de hoeven)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marie111 schreef:Heb je een link?
Al even gegoogled, maar dan kom ik op Spaanse sites uit?
Ir111 schreef:Als het paard nú op eieren loopt op harde bodem en op dezelfde harde bodem moet staan/lopen om te eten moet je echt nú wat doen. Je paard heeft gewoon pijn en dat moet je naar mijn mening echt zsm oplossen. Met hoefschoenen of desnoods met ijzers.
Je zou waarschijnlijk prima 24/7 hoefschoenen kunnen gebruiken, zeker als er geen modder is. Wel de schoenen dagelijks even uit doen. Als je pony niet meer gevoelig loopt op de harde bodem kun je beginnen met het afbouwen van het dragen van de hoefschoenen.
bcd94 schreef:Zijn hoeven moeten er aan wennen, als ik Hem nu op ijzers zet zullen zn hoeven er ook niet aan gaan wennen.
Hoefschoenen heb ik geprobeerd maar vind ie helemaal niks.
Ir111 schreef:bcd94 schreef:Zijn hoeven moeten er aan wennen, als ik Hem nu op ijzers zet zullen zn hoeven er ook niet aan gaan wennen.
Hoefschoenen heb ik geprobeerd maar vind ie helemaal niks.
Met je eens dat hij moet wennen. Maar dat doe je naar mijn mening niet door hem met gevoelige voeten rond te laten lopen. Dat doe je door de belasting (dus het lopen op harde ondergrond in dit geval) geleidelijk aan op te bouwen. Een paard maar met pijn laten lopen vind ik persoonlijk not done.
Wel fijn dat hij nu ook kan eten op een plek waar stro ligt!
Soms is het even zoeken naar de juiste hoefschoen die past bij je paard. Weet natuurlijk niet hoeveel soorten/maten je geprobeerd hebt maar het klinkt alsof je nog even door moet zoeken.
Overigens lijkt er uit je bekapping ook nog wel wat winst te behalen.
twinducklin schreef:Wanneer is hij voor het laatst bevangen geweest? Ik vind de witte lijn nog erg breed namelijk. Bij bevangenheid kunnen ze nog lang gevoelig lopen op het harde.
De stand is beter te beoordelen vanaf de zijkant. Weet niet of je daarvan toevallig ook nog foto's hebt?
Zamba schreef:ik zou de onderkant van de voet teren, hierdoor krijg je een laagje wat de voet en de gevoeligheid beshcermt. daarnaast laurierzalf op de kroonrand om de groei te stimuleren. zo veel mogelijk in zand rijden tot hij gewend is. en inderdaad proberen hem zo geleidelijk mogelijk te laten wennen.
Mijn eigen paard is 7 weken geleden voor het eerst in 18 jaar van zijn ijzers afgehaald en heeft tot vorige week kreupel gelopen door een kneuzing en gevoeligheid. teren en een paar dagen hoefschoenen deden hem wonderen!
Maartje1990 schreef:Zamba schreef:ik zou de onderkant van de voet teren, hierdoor krijg je een laagje wat de voet en de gevoeligheid beshcermt. daarnaast laurierzalf op de kroonrand om de groei te stimuleren. zo veel mogelijk in zand rijden tot hij gewend is. en inderdaad proberen hem zo geleidelijk mogelijk te laten wennen.
Mijn eigen paard is 7 weken geleden voor het eerst in 18 jaar van zijn ijzers afgehaald en heeft tot vorige week kreupel gelopen door een kneuzing en gevoeligheid. teren en een paar dagen hoefschoenen deden hem wonderen!
Teer is echt zo achterhaald....
Marije_1997 schreef:Helemaal niet. Werkt super goed hoor. Anders word het niet geadviseerd. Ik teer nu regelmatig de stralen van m'n paard, wanneer ze zacht aanvoelen. Blijven ze zo een paar dagen harder nu.
Maartje1990 schreef:Zamba schreef:ik zou de onderkant van de voet teren, hierdoor krijg je een laagje wat de voet en de gevoeligheid beshcermt. daarnaast laurierzalf op de kroonrand om de groei te stimuleren. zo veel mogelijk in zand rijden tot hij gewend is. en inderdaad proberen hem zo geleidelijk mogelijk te laten wennen.
Teer is echt zo achterhaald....
nessinator schreef:Marije_1997 schreef:Helemaal niet. Werkt super goed hoor. Anders word het niet geadviseerd. Ik teer nu regelmatig de stralen van m'n paard, wanneer ze zacht aanvoelen. Blijven ze zo een paar dagen harder nu.
Als je rotstraal wilt moet je dat vooral blijven doen. Teer sluit de straal af waardoor de bacteriën die rotstraal veroorzaken hun gang kunnen gaan. Dit komt uit de mond van onze smid.
nessinator schreef:Marije_1997 schreef:Helemaal niet. Werkt super goed hoor. Anders word het niet geadviseerd. Ik teer nu regelmatig de stralen van m'n paard, wanneer ze zacht aanvoelen. Blijven ze zo een paar dagen harder nu.
Als je rotstraal wilt moet je dat vooral blijven doen. Teer sluit de straal af waardoor de bacteriën die rotstraal veroorzaken hun gang kunnen gaan. Dit komt uit de mond van onze smid.
Ir111 schreef:Als het paard nú op eieren loopt op harde bodem en op dezelfde harde bodem moet staan/lopen om te eten moet je echt nú wat doen. Je paard heeft gewoon pijn en dat moet je naar mijn mening echt zsm oplossen. Met hoefschoenen of desnoods met ijzers.
Je zou waarschijnlijk prima 24/7 hoefschoenen kunnen gebruiken, zeker als er geen modder is. Wel de schoenen dagelijks even uit doen. Als je pony niet meer gevoelig loopt op de harde bodem kun je beginnen met het afbouwen van het dragen van de hoefschoenen.
Zamba schreef:ik zou de onderkant van de voet teren, hierdoor krijg je een laagje wat de voet en de gevoeligheid beshcermt. daarnaast laurierzalf op de kroonrand om de groei te stimuleren. zo veel mogelijk in zand rijden tot hij gewend is. en inderdaad proberen hem zo geleidelijk mogelijk te laten wennen.
kamille schreef:Ir111 schreef:Als het paard nú op eieren loopt op harde bodem en op dezelfde harde bodem moet staan/lopen om te eten moet je echt nú wat doen. Je paard heeft gewoon pijn en dat moet je naar mijn mening echt zsm oplossen. Met hoefschoenen of desnoods met ijzers.
Ik ga hier voor 100% in mee. Per direct actie ondernemen, hoefschoenen of ijzers
bcd94 schreef:Als ik hem nu op ijzers zet gaan zijn hoeven er niet aan wennen en kom ik dus niet meer van de ijzers af.
Ik wil liever geen ijzers tenzij het echt niet anders kan en hij echt gevoelig blijft lopen, hij loopt inmiddels al minder gevoelig dus ik wil het nu doorzetten zodat hij eraan went.
Hoefschoenen heb ik geprobeerd maar werken niet voor hem, ik heb 3 soorten geprobeerd maar hij vind het echt helemaal niks.
Hij heeft ook gewoon de keuze of hij op het harde of het zachte wilt staan, er is zand genoeg en een ruime inloopstal vol met een dikke laag stro.
bcd94 schreef:Zamba schreef:ik zou de onderkant van de voet teren, hierdoor krijg je een laagje wat de voet en de gevoeligheid beshcermt. daarnaast laurierzalf op de kroonrand om de groei te stimuleren. zo veel mogelijk in zand rijden tot hij gewend is. en inderdaad proberen hem zo geleidelijk mogelijk te laten wennen.
Hij heeft op het moment wat last van rotstraal, ik heb gelezen dat teer daar niet goed voor is.
Laurierzalf kan ik wel gebruiken.
Hij wordt uiteraard alleen maar in het zand gereden momenteel en dan loopt hij prima