Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol013 schreef:Je geeft eigenlijk te weinig info om een goed advies te kunnen geven. Hoe word ze gehouden, wat weet je over je ruwvoer, hoeveel geef je, wat doe je met je paard, welke niveau en welke intensiteit.
Al is er al 1 'red flag' je paard is te dik. En op basis daar van zou ik je nooit méér krachtvoer adviseren. Dus klinkt het wel als een maf advies. Maar heb je bij de voeradviseur ook aangegeven dat je paard te dik is? Of heb je het alleen over het temperament gehad?
Heleennn schreef:pol013 schreef:Je geeft eigenlijk te weinig info om een goed advies te kunnen geven. Hoe word ze gehouden, wat weet je over je ruwvoer, hoeveel geef je, wat doe je met je paard, welke niveau en welke intensiteit.
Al is er al 1 'red flag' je paard is te dik. En op basis daar van zou ik je nooit méér krachtvoer adviseren. Dus klinkt het wel als een maf advies. Maar heb je bij de voeradviseur ook aangegeven dat je paard te dik is? Of heb je het alleen over het temperament gehad?
Die weinige informatie is omdat ik helemaal niet op zoek ben naar een advies voor mijn paard maar over meningen mbt 6 scheppen per dag voeren... en ervaringen over de endurixik heb inderdaad gezegd dat ze dik staat. En dat ik zo weinig krachtvoer wil geven net omdat ze dik is. Maar ze bleven nogal hangen op het temperament ipv de behoefte van mijn paard... maar de algemene lijn in het topic lijkt aan te sluiten bij mijn manier van denken wat betreft de verhouding tss krachtvoer en hooi. Dat is fijn om te weten, dan weet ik wat me te doen staat.
roosa schreef:Paard word snel dik,man man wat een voer gaat er in.
Doe eens al dat voer gewoon weg,geef een handje voor het idee.
En begin eens met 4 voerbeurten hooi.
Durf te wedden dat ze binnen.de kortste keren een stuk fris en.fruitiger zal zijn.
Heleennn schreef:Die weinige informatie is omdat ik helemaal niet op zoek ben naar een advies voor mijn paard maar over meningen mbt 6 scheppen per dag voeren... en ervaringen over de endurixik heb inderdaad gezegd dat ze dik staat. En dat ik zo weinig krachtvoer wil geven net omdat ze dik is. Maar ze bleven nogal hangen op het temperament ipv de behoefte van mijn paard... maar de algemene lijn in het topic lijkt aan te sluiten bij mijn manier van denken wat betreft de verhouding tss krachtvoer en hooi. Dat is fijn om te weten, dan weet ik wat me te doen staat.