Joman schreef:Elisa2 schreef:Ik zou haar niet nu al gaan belasten wbt longeren/ rijden.
Stappen aan de hand met concord leader, en ik zou denk ik er voor zorgen dat ze of op haar uitloopstukje staat of in de stal. Maar dat ze niet heen en weer kan gaan rennen tussen die twee.
Verder inderdaad arm voeren en gewoon aankijken hoe het gaat, het moet toch steeds sterker worden.
Ja dat zijn prettige tips.
Concord leader, daarvoor moet ik haar wel eerst even laten wennen aan een hoofdstel en bit, maar dat moet lukken
Kan ook gewoon met een goede kaptoom. Misschien zelfs beter voor als ze weleens een beetje jolig is en dan niet gelijk rukken aan de mond krijgt. Dus niet door jou, maar door haar eigen gekke bewegingen bijv. Dan krijgt ze gelijk een afkeer tegen het bit of mond problemen en dat wil je niet.
Als je haar naast de moeder mee kan nemen, zoals ik opperde, zou ik dat met touwhalster of ook een kaptoom doen en een extra lange halstertouw.
En als ze stuitert, blijf zelf vooral rustig. Ga er niet op in. Laat het haar probleem zijn en blijf bij je eigen doel.
Persoonlijk zou ik sedatie ook weglaten. Ze gaat misschien dan sneller door evt pijn heen, waar haar eigen grens tegenkomen beter is.