Orchidee14 schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen maar waar kan ik het hooi laten testen?
https://www.pavo.nl/sport/producten/ruwvoer-quickscan
IngridM schreef:Fijn dat hij aan het afvallen is Ellis! Maar niet leuk van het pssm verhaal. Heeft dat grote consequenties? Ik ben er niet zo mee bekend....
Ja ik sta er wel van te kijken dat het nu wel lukt, hopen dat we het even vol kunnen houden.
Hij vindt het echt niet leuk om wat minder te krijgen en ik vind het best intensief om hem echt elke dag even actief te laten bewegen (zeker met dit weer), maar goed, als het dan resultaat geeft is het niet voor niets!
PSSM2 is een erfelijke spierafwijking, hij heeft er gelukkig maar 1 gen/variant van, wat hopelijk de last er van beperkt.
Maar het verklaart voor een deel wel het vaak en snel stijf zijn, gevoelig lopen op het harde, rare kuiltjes op zijn lijf, etc...
Mijn gevoel was wel goed, hij is niet alleen maar lui of flegmatiek, maar als hij een dag echt niet wil lopen heeft ‘ie dus gewoon echt ergens last van.
Ik ben wel blij dat dat nu een verklaring heeft.
En hopelijk kunnen we hem nu met de juiste supplementen voorlopig weer verder en beter op weg helpen!