Shet heeft altijd jeuk, wat is het??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Re: Shet heeft altijd jeuk, wat is het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:48

Ik volg graag. Heb ook een jeukende shetlander namelijk.

RoosjeEmma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 15:44

Oke, na even goed nagedacht te hebben over alle reacties die ik gekregen heb en contact te hebben gehad met Marstall heb ik toch besloten te beginnne met Marstall Exzem Muelsi met Marstall Force. Volgens Marstall zal de hoeveelheid graag die ze binnenkrijgt met de Muesli niet genoeg zijn om de hoefbevangenheid op te wekken en het zou haar goed kunnen helpen met de jeuk. Ik hou haar natuurlijk evengoed nauwlettend in de gaten! ;) Ik ga hiermee beginnen en van daaruit even kijken hoe ze erop reageert en of iets anders/ meer nodig is. Ik hou jullie op de hoogte!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:03

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:30

Marie, kan een optie zijn.
Die optie heb ik ook via pb gegeven.
Samen met andere opties. Zodat ze een completer en onafhankelijk beeld krijgt.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:05

Mijn shetje doet het goed op Vitalbix Daily complete. ik zou hem echt geen muesli durven voeren en gras ook absoluut niet. Af en toe een handje geweekte marstall wiesencobs als mijn paard slobber krijgt.
Verder alleen hooi, staat op zand en in de box ligt zaagsel.
Wel af en toe een zandkuurtje.

Voor de jeuk zou ik inderdaad luis en mijt uitsluiten kan ook bij de kippen vandaan komen.

Als dat het niet is zou je eens kunnen overwegen om Jan Jonas te bellen, hij werkt met “reinigings” kuurtjes en dit werkt hier heel fijn.