Oerbalans opbouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:33

pillow schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik ga het denk ik alleen in de winter maanden doen. Maar ik weet nog niet hoe hij in de zomer is. Voor nu hou ik het op de wintermaanden dus november tot maart? Even kijken hoe het mij en hem bevalt. Als hij volgende week het nog met lange tanden eet ga ik het weggeven/verkopen. Datga ik hem niet aan doen.

dan hou ik me aanbevolen

Ik denk net als dat het met ons mensen is dat we ons in die periode minder fit voelen etc. Paarden zullen dat ook wel hebben. Heb trouwens niet het idee dat m'n paard zich niet fit voel,maar denk eerder dat z'n weerstand iets minder is. Wel logisch als je eind aug naar Nederland word gebracht, waar het koud is met veel regen en vocht etc

Marie111

Re: Oerbalans opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:53

Volgens mij kun je het gewoon het hele jaar geven.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:14

Anoniem schreef:
Zou t trouwens niet jaarrond voeren..
Ivm de kruiden

Die van krijgt het al 3 jaar lang ( tester vh eerste uur)bijna elke dag ( vergeet weleens een dag) nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:22

Ik zou het niet doen. Alsmaar dezelfde kruiden non stop.
Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:45

Marie111 schreef:
Volgens mij kun je het gewoon het hele jaar geven.

Dat kan ook, maar het hoeft niet. En ik geef het als extra ondersteuning nu. En misschien wil ie het helemaal wel niet eten. Dan stop ik er ook mee.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:53

Je hoeft het inderdaad alleen maar op te bouwen als je je paard aan de smaak wilt laten wennen. :-)
Ik geef het zelf wel het hele jaar door en ben daar erg tevreden over. Merk dat de brokken wel makkelijker worden gegeten als het poeder, ruikt net wat minder kruidig en geen gedoe met mengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:59

Ja tuurlijk,
Maar jij werkt bij ecostyle dus logisch dat je het voert

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:13

Als je paard het lastig eet kun je misschien zelfs nog minder dan een kwart geven om te beginnen. Niet ieder paard is het zelfde. En dan na een paar dagen of week steeds een beetje meer tot je aan de aanbevolen dosering zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:26

Hilde_ schreef:
Je hoeft het inderdaad alleen maar op te bouwen als je je paard aan de smaak wilt laten wennen. :-)
Ik geef het zelf wel het hele jaar door en ben daar erg tevreden over. Merk dat de brokken wel makkelijker worden gegeten als het poeder, ruikt net wat minder kruidig en geen gedoe met mengen.

Inmiddels eet ie het gewoon! Hij doet er wel langer over, dus echt lekker vind ie het denk ik niet. Maar hij eet het. Appels doen wonderen hahaha. Hij kauwt ook super makkelijk de sterk ruikende snoepjes weg. Van zowel subli als pavo als ej. Denk dat hij de smaak gewoon apart vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:28

wortel115 schreef:
Als je paard het lastig eet kun je misschien zelfs nog minder dan een kwart geven om te beginnen. Niet ieder paard is het zelfde. En dan na een paar dagen of week steeds een beetje meer tot je aan de aanbevolen dosering zit.

Ik ben begonnen met 10 gram. Nu krijgt hij toch 's ochtends en smiddags het verdeeld. De eigenaresse had toch liever dat ik het klaarzetten ipv dat ik zelf voerde. Doe het ook wat op gevoel. Maar eind van de week krijgt ie gewoon sochtends 50gram en smiddags 50 gram.