Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_Milou schreef:Onze jaarling hengsten lopen ook heel braaf als een stelletje manegepony’s aan het halster naar de wei, maar als ze eenmaal samen in de wei staan kun je toch wel echt zien dat het hengsten zijn. Kan er toch moeilijk de hele dag bij gaan staan zodat ze zich gedragen
...
Little_Gift schreef:Hengstenkuren... Ik heb 2 hengsten lopen sinds veulen en nu beide ruim 3 jaar... Geen van beide heeft hengstenkuren, niet de mini van 79cm en niet de bwp van 1m75. Ze weten waar hun grens is en wat kan en wat niet, meer zelfs, ze lopen zelfs naast het weiland van de merries en ik neem ze gerust aan een touwtje mee doorheen het weiland als ik dat nodig vind.
Het is allemaal een kwestie van opvoeding en respect en niks kwestie hengstenkuren.
rayoow schreef:Moska schreef:Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Heb een hengst van nu bijna 8 maanden en zit me af te vragen wat wijsheid is. Met 1,5 of 3 jaar castreren. Hou zelf qua type paard van wat meer body en nek en heb de neiging om het pas met 3 jaar te doen
1 mini op 1.5 laten castreren, zie amper verschil met de andere dke nog hengst is.
Trekpaard was 9 maand, direct maar laten doen samen met de mini. Hij groeit normaal naar mijn inzien, niet extra groot of iets dergelijks