Loslaten opperhuid been; Einschuss/lymfangitis en nazorg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 12:52

.
Laatst bijgewerkt door MightyMickey op 31-01-25 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:04

,
Laatst bijgewerkt door MightyMickey op 31-01-25 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 23:35

x
Laatst bijgewerkt door MightyMickey op 31-01-25 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Juul08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:34

Mijn paard heeft door een zeer zeldzame auto imuunziekte einschuss gehad en lekkend lymfevocht zelfs tot spontaan bloeden van het been aan toe. Zijn hele been, tot over de knie, lag op den duur open. Heel veel gehad aan de honingzalf van Alex Brander, waar in een eerdere reactie door iemand anders al naar gerefereerd werd. Sindsdien (nu 2 jaar alweer) heeft mijn paard standaard vochtophoping in zijn been, van knie tot hoef. Heeft paar jaar op prednisolon gestaan, maar daar moeten we nu vanaf ivm bijwerkingen. Gebruik sinds een week icevibe van horseware, want nat koelen kan niet bij mijn paard. En ben echt zeer positief over het resultaat. Het lijkt haast beter te werken dan al die tijd de prednisolon behandeling. Stuur gerust een pb als je meer wilt weten.

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 18:52

b
Laatst bijgewerkt door MightyMickey op 31-01-25 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Re: Loslaten opperhuid been; Einschuss/lymfangitis en nazorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:05

Netjes!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:15

Wat een fijne update.
Ik heb je verhaal destijds gemist dus nu even gelezen. Gelukkig is het een stuk beter geworden. Gebruik je de soort steunkous nog of is die niet meer nodig?

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 22:54

De Equicrown kous heb ik nog steeds.
Als ze snachts op stal staat gaat ie nog om maar nu lopen ze al een paar weken 24/7 buiten en is het niet nodig

MightyMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 12:51

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:03

Doe jij/doen jullie in het najaar wat extra's? Bijvoorbeeld extra vitaminen geven oid?

Ik vind het voor-en najaar altijd een beetje spannend want dat zijn de periodes dat mijn paard meestal einschuss krijgt.

Ts, bedankt voor je topic. Ik verbaas me er ook nog altijd over hoe weinig erover te vinden is. Idd veel tegenstrijdig advies. Mijn MLD therapeut zei absoluut geen koud water op het been maar nu lees en hoor ik van anderen dat dat eigenlijk juist heel fijn en effectief is.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:15

MightyMickey schreef:
Ik heb al veel gelezen over Einschuss op het bokt forum. Maar waar ik bijna geen informatie over kan vinden is het loslaten van de opperhuid na Einschuss.
Op internet vind ik 1 website waar er wat over wordt gezegd en verder niets. Mijn paard heeft afgelopen dagen een heftige einschuss gehad en nu begint de huid los te laten. Heel akelig en ook pijnlijk. Ze krijgt hiervoor pijnstilling.
De DA adviseert vooralsnog er niets aan te doen en het met rust te
laten (vooral droog te houden), iedere aanraking zorgt dat er huid loskomt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit verschijnsel en wat heb je er aan gedaan ?

Hoi kijk ff bij mij topic ..morbus maculosus misschien heb je er wat aan .mijn paard heeft dit gehad en bij hem liet de huid los inmiddels 3 maanden verder . En bijna genezen