Bloedende kootholte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Re: Bloedende kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:26

Hibicept= Hibicet? chloorhexidine en cetrimide of bedoel je een ander middel?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:35

Blackberry28 schreef:

Klinkt naar hibiscrub

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:45

Mijn paard heeft het een paar weken geleden ook enorm gehad. Ik heb haar onlangs aangekocht en na een week vakantie trof ik haar zo aan;

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar toen elke ochtend en avond ingesmeerd met hydrocortiderm(van de DA) en in de ochtend een dikke laag vaseline er over heen voordat ze naar buiten ging. 1x per week ' wassen' met betadine scrub om de losse korsten te verwijderen.
Door de betadine scrub over de mok te masseren komen de korsten los, dus niet gaan krabben!
Door de betadine knapte het redelijk op maar bleef opengaan en de hydro creme deedt vrij weinig.

Na een tip ben ik haar Hip C-boost van Blue Hors gaan bijvoeren voor haar weerstand en heb ik de Hydro creme vervangen voor Propolis creme van de tuinen. Propolis komt van bijennesten en werkt helend en waterafstotend.
Op 2 hele kleine plekjes na is het al weg en is de huid in haar koorholtes zichtbaar aan het herstellen.

Ik zou sowieso maar 1x per week gaan wassen want anders houdt je het nat en het moet zoveel mogelijk droog blijven, ook even helpen met de weerstand kan al heel veel doen!
Geen Sudocreme smeren als het open is, dat prikt namelijk... goed veel vaseline erop voordat ze naar buiten gaat.
Je kan evt ook pure propolis druppels van de gezondheidswinkel door de creme mengen die je nu gebruikt, ik doe dit extra door de propolis creme.

Hierbij de linkjes;
https://www.bluehors.com/en/products/hip-c-boost/
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... doQAvD_BwE
https://www.lekkerhoning.nl/product/moe ... IIQAvD_BwE

Succes!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:04

Blackberry28 schreef:

Hibicet was het inderdaad!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:38

Het paard staat snachts binnen? Stalbandages omdoen in de wei,en dan op stal er weer af halen.Ja,die worden vies en nat buiten.Zorgen dat je er een paar extra hebt.Zo min mogelijk wassen! En ook niet afspuiten.Benen moeten droog blijven en de kootholtes vet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:17

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:21

Citaat:
Hele dikke laag sudocreme 2x daags aanbrengen. Eerst laagje goed insmeren dat het tussen alle korstjes zit en dan een hele dikke laag eroverheen zodat het de hele dag vet blijft. Dit droogt het uit en na paar dagen vallen de korsten eraf. Dan nog wel tijdje goed blijven smeren

Dit hielp bij ons paard ook goed. Zijn weerstand bracht ik omhoog met elke dag wat vitamine en mineralen schepje.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 21:50

Wat ze nu krijgt moet zat zijn: 2x kilo action mix cavalor, 1 keer daags 300 gram vitalbix. Het lijkt nu iets op te knappen door propolis en aloe Vera eindelijk!!!!