Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iirene schreef:Laten inslapen is niet altijd nodig hè...dierenarts heeft aangegeven dat TO het wat moet proberen ‘los te laten’ en denk dat hij/zij daarmee bedoelt dat je de natuur ook zijn gang kunt laten gaan.
Iirene schreef:Laten inslapen is niet altijd nodig hè...dierenarts heeft aangegeven dat TO het wat moet proberen ‘los te laten’ en denk dat hij/zij daarmee bedoelt dat je de natuur ook zijn gang kunt laten gaan. Paard heeft geen pijn en dierenarts beoordeelt het kennelijk niet als heel erg lijden...dierenarts heeft het dier gezien, wij niet!
Pony van mij was een half jaar geleden ook héél erg ziek, was ook opgegeven, maar mijn dierenarts vond het toen ook niet nodig om haar te euthanaseren en gaf aan dat als haar hart het niet meer aan kon, ze zelf zou overlijden. En dat ze dus niet erg leed en geen pijn had (overigens heb ik op een gegeven moment wel zelf de keuze gemaakt om haar te euthanaseren, maar dat was omdat ze allerlei ontstekingen erbij kreeg, waaronder aan haar hoefzolen waardoor ze toen wel pijn kreeg).
Heel veel sterkte TO!!
Ibbel schreef:geerke schreef:Je hebt zeer veel soorten hartfalen en net zoveel oorzaken.Het kan ook een ontsteking van de hartklep zijn.Dan werkt antibiotica
Misschien de tweede post van TS ook even lezen? Geen ontstekingswaarden of andere afwijkingen in het bloed.
Berdien schreef:Hartfalen is géén hartaanval he! Bij hartfalen is het hart stuk, kapot en kan het niet meer herstellen. Daardoor pompt het niet meer goed, loopt het dier vol vocht en zal het uiteindelijk stikken. Dat is vreselijk. Plus de pijn en het lijden...
geerke schreef:Een hartaanval komt door hartfalen...niet omdat het hart zo gezond is.
Maar vaak stopt een hart niet zomaar
geerke schreef:Een hartaanval komt door hartfalen...niet omdat het hart zo gezond is.
Maar vaak stopt een hart niet zomaar