Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shae schreef:5 jaar oud en op 8 wervels KS? Jeetje... Ik ben ook wel benieuwd wat de prognose is van de dierenarts, met name omdat je aangeeft dat hij gevaarlijk werd onder het zadel. Dat betekent waarschijnlijk dat hij er écht last van heeft.
Veraaaaah schreef:Wat heeft de DA verder nog over de toekomst gezegd? Geschikt als sportpaard? Geschikt als rijpaard/recreatiepaard of alleen goed voor grondwerk ed?.
Ik zou heel goed overleggen met je DA, die ziet het paard ook klinisch en wij niet. Al denk ik niet dat KS op zo’n jonge leeftijd nog erg kan verbeteren.
mellamoshan schreef:Ik heb het idee dat meerdere mensen hier in het topic niet bekend zijn met de operatie van ks en op basis van de gebruikelijke behandelmethoden als tildren bv hun reactie plaatsen.
Wellicht is het een idee om even in te lezen hierop want de resultaten zijn echt vrijwel allemaal positief.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb het een en ander meegelezen rondom die operatie, maar ik zou zeggen, laat je er eens goed over informeren ts. En zoals eerder gezegd, er zijn bokkers die deze operatie hebben laten uitvoeren, wellicht een idee om met deze mensen contact op te nemen.
Daarnaast is het misschien een idee om bij meerdere dierenartsen ervaringen in te winnen. Zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen.
Sterkte met je keuze en ik hoop positief nieuws wb het herstel van het paard!
Cuvee schreef:Hij moet nog wat aansterken en eiwitten bijgevoerd krijgen voor de ingevallen bespiering. Sindskort krijgt hij Equitop Myoplast bijgevoerd om het proces te versnellen. DA zegt dat een operatie zinvol is of het implanteren van goudkorrels.
Cuvee schreef:Veraaaaah schreef:Wat heeft de DA verder nog over de toekomst gezegd? Geschikt als sportpaard? Geschikt als rijpaard/recreatiepaard of alleen goed voor grondwerk ed?.
Ik zou heel goed overleggen met je DA, die ziet het paard ook klinisch en wij niet. Al denk ik niet dat KS op zo’n jonge leeftijd nog erg kan verbeteren.
Hij kan terug de sport in met het implanteren van goudkorrels of door een operatie te ondergaan.
Change3x schreef:Feline’s paard had ik al in een frikandel gestopt, op 10 plekken de zwaarste graad KS én Knie problemen op 3/4 jarige leeftijd. Zonde om daar duizenden euro’s in te stoppen.
Wat zegt je DA er precies over TS? Is Tildren een optie?
LBLGypsyCobs schreef:Een kasteel van een paard van 5 jaar wat nog niet uitgegroeid is, maar wel al M2 loopt en waarschijnlijk al een poosje compenseert vanwege de problemen in zijn rug.
Alleen het groeien naar 1.85 is al pittig genoeg geweest voor dit paard
Cuvee schreef:Of is dit typisch Bokt iemand lekker de grond in willen trappen? Bijdewee, fijne kerst allemaal!