Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Katja schreef:Waarom zou je aan de hand willen draven tegen het advies van de dierenarts? Onder het zadel kun je ze in stap vast wat gymnastiseren en kun je de draf vaak veel correcter en rechter houden.
Kelly_Taco schreef:Als de dierenarts adviseert om onder het zadel in stap te gymnastiseren dan hebben ze daar meestal wel een reden voor.Katja schreef:Waarom zou je aan de hand willen draven tegen het advies van de dierenarts? Onder het zadel kun je ze in stap vast wat gymnastiseren en kun je de draf vaak veel correcter en rechter houden.
Ik weet niet of dat tegen het advies van de dierenarts is.
Ik moest destijds mijn paard opbouwen op harde ondergrond maar met een verleden van vluchtgedrag en angst bij opstappen was ik echt niet van plan erop te gaan zitten op harde ondergrond.
Heb hem gewoon meegenomen naast de fiets en hij is perfect genezen van de blessure. Onbelast en rechtuit, daar kan ik geen kwaad in zien.
Katja schreef:Als de dierenarts adviseert om onder het zadel in stap te gymnastiseren dan hebben ze daar meestal wel een reden voor.
Er zijn zoveel verschillende peesblessures en ze hebben allemaal hun eigen aanpak nodig afhankelijk van de locatie en de grote van de blessure.
tiwi1969 schreef:Als je paard dat werken aan de hand kent dan overleg je dat toch met de DA of dat ook goed is? Lijkt mij geen probleem, maar veel paarden kennen dat niet dus daarom zal een DA sneller onder het zadel adviseren.
Ik begin het bekeren altijd met werk aan de lange lijnen en heb dat dus ook ingezet bij de revalidatie na een rug- en peesblessure van mijn huidige paard in overleg met de DA die eigenlijk stappen met de longeerhulp voorschreef.
De reactie was “als jouw paard dat kent is dat nog beter en dan lekker rond instellen met een aktief achterbeen”
Paarden die niet zo zijn opgeleid kan je beter onder het zadel pakken, mits goed aan het been.
rien10 schreef:Paard als een BOM. “Vanuit vertrouwen opbouwen”.
Zucht.
Gewooon een beetje tranquigel er in.