Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jolanda20 schreef:Even een update..
Sella zadel is terug naar de leverancier
Vandaag naar Nijkerk gegaan. Omdat het sella zadel al terug was deze niet kunnen bepalen of het door het zadel kwam.
Nu een ander zadel.
Zadelmaker gaf aan dat het 2 oorzaken kan zijn.. teveel druk op de schouder spier welke bij mijn merrie zeer ontwikkeld is. Vocht Gaat dan naar een punt waar geen druk is.
Of... oedeem vorming. Teveel afvalstoffen.
Ander zadel aangemeten en komende weken hiermee rijden.
Laura1982 schreef:jolanda20 schreef:Even een update..
Sella zadel is terug naar de leverancier
Vandaag naar Nijkerk gegaan. Omdat het sella zadel al terug was deze niet kunnen bepalen of het door het zadel kwam.
Nu een ander zadel.
Zadelmaker gaf aan dat het 2 oorzaken kan zijn.. teveel druk op de schouder spier welke bij mijn merrie zeer ontwikkeld is. Vocht Gaat dan naar een punt waar geen druk is.
Fijn dat je het met Ali goed hebt kunnen oplossen jammer dat je zoektocht nu weer gestart is.
jolanda20 schreef:Nu een ander zadel.
jolanda20 schreef:Ondertussen weer een aantal weekjes verder.. met ander zadel!! En....
Geen bulten meer!!!!! Ook na meerdere dagen rijden niks te zien!
Hier helemaal blij en zit een stuk beter en fijner op dit zadel.
Dure les geweest
Patt schreef:jolanda20 schreef:Ondertussen weer een aantal weekjes verder.. met ander zadel!! En....
Geen bulten meer!!!!! Ook na meerdere dagen rijden niks te zien!
Hier helemaal blij en zit een stuk beter en fijner op dit zadel.
Dure les geweest
Top zeg!
Ben nu wel benieuwd welk merk zadel dit is, kan ik er ook eens naar kijken. Kan het altijd proberen.
jolanda20 schreef:Even een schopje omhoog..
Het zadel begon wat te kiepen naar voren.. dus kreeg weer een vochtbult.
Zadel laten aanpassen maar helaas blijft de bult komen.
Enige wanneer ik een onderlegger eronder stop.. dan niet.
Er was toevallig een andere zadelmaker op stal en gevraagd wat hij ervan vond. Zadel lag perfect.
Hij stuurde mij een document waarin er uitleg stond.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van.
Paard loopt nogsteeds prima! Osteopaat laten komen en kon niks vinden dan alleen spanning op de schouderspier.
Beetje vreemd toch? 2mnd normaal kunnen rijden.. en weer een bult.
[ [url=m/UqZQg0.jpg]Afbeelding[/url] ]
VValar schreef:jolanda20 schreef:Even een schopje omhoog..
Het zadel begon wat te kiepen naar voren.. dus kreeg weer een vochtbult.
Zadel laten aanpassen maar helaas blijft de bult komen.
Enige wanneer ik een onderlegger eronder stop.. dan niet.
Er was toevallig een andere zadelmaker op stal en gevraagd wat hij ervan vond. Zadel lag perfect.
Hij stuurde mij een document waarin er uitleg stond.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van.
Paard loopt nogsteeds prima! Osteopaat laten komen en kon niks vinden dan alleen spanning op de schouderspier.
Beetje vreemd toch? 2mnd normaal kunnen rijden.. en weer een bult.
[ [url=m/UqZQg0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmmm ik vind dit een vreemd verhaal. Je geeft aan dat je je nieuwe zadel nu 2 maanden hebt. Kan het niet zijn dat hij iets is ingezakt en je de vulling gewoon weer wat moet opvullen?
Een andere optie kan zijn.... is je paard wellicht wat aan de dikke kant? Die van ons kreeg minder last toen ze ook wat afviel.