Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perryx schreef:Ik volg even. Hier krijgt hij glucosamine msm van pharmahorse.. maar wil er misschien mee stoppen maar pharmahorse adviseerde natuurlijk om door te gaan
Citaat:Includes, but is not limited to: Vitamin E, Vitamin C, Vitamin B1/B2/B12, Selenium, MSM, Whey protein isolate, Lysine, Methionine, Zinc, Manganese, Magnesium, Phosphorus, organic minerals
pien_2010 schreef:Overal waar te voor staat is niet goed.
Vroeger toen Hercvule nog hoog in het werk stond gaven we in overleg met de dierenarts vitamine E bij vanwege zijn spieren en soms klein kuurtje magnesium op aanraden dierenarts. Magnesium moet je niet te lang geven want is niet goed.
Mijn paarden zijn zeer sober en krijgen weinig of geen voer en het hooi en gras is hier veel armer als in NL en dat is voor hun goed. Ze krijgen op de wei een emmer met vitamine en mineralen waar ze uit kunnen likken. Twee paarden mogen daar twee weken mee doen, zij doen daar 6 weken mee.
Ze krijgen elke dag een klein half schepje vitamine en mineralen (je mag elke dag een hele schep geven, maar vind ik teveel) en dat krijgen ze alleen in de winter vanaf september tot maart erbij.
Polie krijgt twee keer per jaar synoped voor de pezen en sindsdien is ze weer recht en een gelukkig weidepaard.
De rest aan supplementen krijgen ze alleen op advies van natuurgeneeskundige, dus als het echt nodig is daar er klachten zijn.
SjonnieZ schreef:pien_2010 schreef:Overal waar te voor staat is niet goed.
Vroeger toen Hercvule nog hoog in het werk stond gaven we in overleg met de dierenarts vitamine E bij vanwege zijn spieren en soms klein kuurtje magnesium op aanraden dierenarts. Magnesium moet je niet te lang geven want is niet goed.
Mijn paarden zijn zeer sober en krijgen weinig of geen voer en het hooi en gras is hier veel armer als in NL en dat is voor hun goed. Ze krijgen op de wei een emmer met vitamine en mineralen waar ze uit kunnen likken. Twee paarden mogen daar twee weken mee doen, zij doen daar 6 weken mee.
Ze krijgen elke dag een klein half schepje vitamine en mineralen (je mag elke dag een hele schep geven, maar vind ik teveel) en dat krijgen ze alleen in de winter vanaf september tot maart erbij.
Polie krijgt twee keer per jaar synoped voor de pezen en sindsdien is ze weer recht en een gelukkig weidepaard.
De rest aan supplementen krijgen ze alleen op advies van natuurgeneeskundige, dus als het echt nodig is daar er klachten zijn.
vraagje: waarom mag je magnesium niet te lang voeren?
en hoelang is dan niet te lang?
0091 schreef:Bij paarden geen idee.
Bij mezelf des temeer.
Ik heb met wat vage de huisarts gebeld, die gaf aan dat het waarschijnlijk kwam door vitamine gebrek. Dus ben die vitamine gaan slikken.
Toen liep ik weer tegen een vaag kwaaltje aan. Nog een vitamine geadviseerd.
Fysio, andere vitamine
Meer kwaaltjes, meer bellen, meer vitamines.
Wat was nou het probleem? Er zat in ingrediënt in de multivitamines waar je die vage klachten van krijgt die de meeste mensen niet door hebben maar ik focuste me erop dus had er wel last van.
Door alle extra vitamines werd ik alleen maar zieker. Gestopt en nu bijna nergens last meer van.
pien_2010 schreef:Overal waar te voor staat is niet goed.
IngridM schreef:Anoniem schreef:Met diverse kruiden ben ik altijd wel voorzichtig en voer ook nooit jaarrond dezelfde kruiden.
Met welke kruiden ben je voorzichtig bijvoorbeeld? In mijn voer zit ook van alles, ik ga ervan uit dat dat geen probleem is om jaren te voeren eigenlijk. (Agrobs Alpengrün müsli)