Geen kiezen meer en geen slobber meer willen eten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:34

Gabrielletje schreef:
Masters Seniorenslobber?

Die wilde ik ook adviseren. Ons oudje is er 32 mee geworden.
Ik ken geen paard die dit niet lekker vind. Is veel smaakvoller dan de seniores priores.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:44

gaan mengen!
dus biks door de slobber mee laten weken,of muesli door de slobber mee laten weken.
niet te dun maken zodat ze wel een kauwbeweging moeten maken.
daarmee maken ze namelijk meer speeksel aan.
en dat is nodig vanwege het maagzweer verhaal.
iets minderen met de grasbrok misschien?
die van mij vinden het namelijk niet lekker als ik teveel grasbrok mee laat weken.
andere soorten proberen, fibrebeet vinden se hier ook erg lekker en is niet grof.
is net als geweekte grasbrok

Sanet

Re: Geen kiezen meer en geen slobber meer willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:54

Heb je ook de mogelijkheid om de slobber warm te maken? Soms maakt dat ook onwijs verschil. Mijn merrie met slokdarmproblemen krijgt haar bix ook gewerkt, dat zou je ook er doorheen kunnen proberen te doen.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:10

damian23 schreef:
Gabrielletje schreef:
Masters Seniorenslobber?

Die wilde ik ook adviseren. Ons oudje is er 32 mee geworden.
Ik ken geen paard die dit niet lekker vind. Is veel smaakvoller dan de seniores priores.

Jup! Die van mij heeft het tot zijn laatste dag met veel gulzigheid opgegeten. Is er ook de 30 mee gepasseerd, nooit te mager. Had ook tandproblemen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:30

Berryz schreef:
Onali schreef:

Waarom moest dat dier nog leven?

Klinkt mi niet als paardwaardig meer.

Wat is het verschil tussen hem en het paard van TS, dat ook geen kiezen meer heeft?

Iig, was niet mijn paard, dus niet mijn plaats om erover te oordelen.

Omdat het klinkt alsof het dier waar jij het over hebt niet in een kudde staat.
Want hoe kan dat dier toegang hebben tot 24 uur eten als er andere paarden bijstaan die zijn eten kunnen opeten.

Is het nog wel eerlijk en paardwaardig om een dier zonder kiezen zich een paar keer per dag helemaal klem te laten eten en de rest van de dag niet want ruwvoer eten lukt niet meer.

Dit is 1 van de redenen geweest waarom ik mijn paard heb laten inslapen.

parador schreef:
Ik heb hem vanmiddag lekker laten rennen in d bak . Ik denk dat hij in zijn hoofd echt 4 is . Sp krijgt hij niet en van hooi lucerne grasmix ed krijgt hij meer kans op slkdarmverstopping

SP is Seniores Priores ;)

Maar ben het eens dat SP niet echt heel smaakvol is.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:49

Onali schreef:
Berryz schreef:

Wat is het verschil tussen hem en het paard van TS, dat ook geen kiezen meer heeft?

Iig, was niet mijn paard, dus niet mijn plaats om erover te oordelen.

Omdat het klinkt alsof het dier waar jij het over hebt niet in een kudde staat.
Want hoe kan dat dier toegang hebben tot 24 uur eten als er andere paarden bijstaan die zijn eten kunnen opeten.

Is het nog wel eerlijk en paardwaardig om een dier zonder kiezen zich een paar keer per dag helemaal klem te laten eten en de rest van de dag niet want ruwvoer eten lukt niet meer.

Dit is 1 van de redenen geweest waarom ik mijn paard heb laten inslapen.

En een paard dat een hele dag op stal staat leeft ook niet in kudde.

Paard kende het goed, stond ook niet een hele dag te eten zoals je denkt, maar de eigenaar had gewoon geen tijd om 4x per dag te komen voeren.
Hij 'at' ook gewoon gras, speekte het gewoon terug uit als hij het niet gemalen kreeg.

In ieder geval, zoals ik zei, niet mijn paard, niet mijn plaats. Ik had hem ook niet zo oud laten worden.

Maar het ging over voer, niet over hoe het paard leefde.
Het voer is gewoon heel erg goed voor oudjes. Maar je moet wel in de buurt van België wonen om het te kunnen kopen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:08