Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ymediem schreef:Hoi Ik schop het topic even nieuw leven in.
Hoe is het nu met de paarden die de supplementen kregen?
Mijn merrie heeft sinds november een flinke tussenpeesblessure. Het ging goed en we zaten op het punt van 3x2min draven. Ze heeft een week rust gehad, wel stappen, vanwege een ongelukje bij mezelf. Uiteindelijk ben ik begin deze maand er weer op gegaan en ze liep kreupel. Volgende dat was het been ook dik en warm. Niet extreem maar wel verschil.
Ik heb er geen DA bij gehaald. Ik ben nu weer aan het stappen en koelen met water en klei. Moet wel zeggen dat mijn merrie al 6 blessures gehad heeft en een stijle beenstand heeft ontwikkeld.
Nu heb ik al een aantal supplementen gebruikt door de jaren heen en nu kwam ik hier de Tendi Protect tegen. En was benieuwd naar meer ervaring ermee. Nu krijgt mijn merrie alleen pure MSM van Pharmahorse.
Daphnee2091 schreef:Ymediem schreef:Hoi Ik schop het topic even nieuw leven in.
Hoe is het nu met de paarden die de supplementen kregen?
Mijn merrie heeft sinds november een flinke tussenpeesblessure. Het ging goed en we zaten op het punt van 3x2min draven. Ze heeft een week rust gehad, wel stappen, vanwege een ongelukje bij mezelf. Uiteindelijk ben ik begin deze maand er weer op gegaan en ze liep kreupel. Volgende dat was het been ook dik en warm. Niet extreem maar wel verschil.
Ik heb er geen DA bij gehaald. Ik ben nu weer aan het stappen en koelen met water en klei. Moet wel zeggen dat mijn merrie al 6 blessures gehad heeft en een stijle beenstand heeft ontwikkeld.
Nu heb ik al een aantal supplementen gebruikt door de jaren heen en nu kwam ik hier de Tendi Protect tegen. En was benieuwd naar meer ervaring ermee. Nu krijgt mijn merrie alleen pure MSM van Pharmahorse.
Nadat mijn paard naast de huidige blessure een nieuw scheurtje er bin kreeg ben ik de tendi protect en prele gaan geven. Zie post hiervoor. Maar ik heb ook stamceltherapie gehad en de minipulse van magnacare gebruikt. Dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de blessures opgelost zijn door de tendi protec en prele of door wat anders. Maar ik denk dat het er wel in mee heeft gespeeld om het herstel te bevorderen. Maar ik weet niet hoelang normaal een herstel is en hoe lang het duurt voordat het genezen is omdat dit de eerste (en hopelijk ook laatste) peesblessure is van mijn paard. Ik gebruik het overigens nog wel.
Ymediem schreef:Ik kan alleen weinig vinden over de samenstelling van het product. Mij wordt nu de equus silicis en tendi protect aangeraden.
Daphnee2091 schreef:Ymediem schreef:Ik kan alleen weinig vinden over de samenstelling van het product. Mij wordt nu de equus silicis en tendi protect aangeraden.
Ik heb ze toen zelf een bericht gestuurd met mijn verhaal en kreeg dit advies. En dan 10 dagen tendi protect geven en 15 dagen prele en dat om en om. Op de verpakking staat ook niet duidelijk wat er precies in zit. De prele is wel weet een aanvulling op de equus silicus.
Edit: net even op de site gekeken. En de equus silicus is meer voor de botten en verse peesblessures. En de prele meer voor onderhoud. En de prijs verschilt heel erg.
Ik zal dan de combi tendi protect en prele aanraden.