Welke 'structuurloze' slobber voor mijn Fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 14:39

Anoniem schreef:
Misschien equifirst?? Ipv hippostar?

Die heb ik al eens geprobeerd, was te dik helaas!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:39

Gulpje schreef:
Mizora schreef:
Waarom voer je slobber?

Gladde slobber krijg je het best door brok te weken. Dat is namelijk gemaakt van meel en valt helemaal uit elkaar. Ook mineralenbrokken kan je weken, en dat raad ik wel aan bij een kleine portie krachtvoer (waar de reguliere slobbers ook onder vallen).

Zie de openingspost 8-)

Dank verder voor alle tips! Seniores Priores (dus eigenlijk pulp) vindt hij niet lekker. Ik had er ook moeten bijzetten dat hij enorm kieskeurig is :+ Van de rest ga ik even foto's opzoeken en kijken of ik proefzakjes kan scoren :)

Nee, er staat waarom je een slobberstructuur wilt voeren, niet waarom je uberhaupt een vorm van slobber wilt voeren.

Doe je het:
- voor het lekker?
- omdat hij anders mager wordt?
- vanwege de vitaminen en mineralen?
- om medicatie in te mengen?
- omdat hij zonder slobber eens per dag alsnog last van zijn slokdarm krijgt, ook als hij geen ander krachtvoer krijgt?
- voor nog een andere reden?

Doe maar eens een schep (of drinkerbekertje, het gaat om een vaste maat) brok met 2x dat volume aan water, dan zul je zien dat het echt een gladde massa wordt. Een soort brinta maximaal qua grofheid. Brokken e.d. lopen niet in kwaliteit achteruit als je ze weekt (mits je ze niet langer dan 12 uur vantevoren in de week zet.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 16:27

Ah ok, vraag verkeerd begrepen.

Ik geef slobber omdat dat de doorstroom bevordert, ik er supplementen doorheen kan mengen én hij elke dag staat te dansen in zijn stal als ik met z'n hapje aankom :+

Gulpje

Re: Welke 'structuurloze' slobber voor mijn Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 16:32

Ik ga dat even proberen, dat kun je dus ook zo soepig maken als je wilt??