Veel meer dan een paar losse knieën lijkt mij hier niet aan de hand, anders was er wel
een degelijk onderzoek met RX gedaan.
En als het dier toch zoveel pijn zou hebben, kan het ook niet meer dienen als weidemaatje en kinderpony.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KuilderR schreef:Pandora2 schreef:Wat wordt er bedoeld met de lendenen ' helemaal kapot ' ?
Gebroken wervels ? Kan ik mij niet voorstellen namelijk...
Krijgt ze nu dan constant pijnstilling ?
Want een paard dat zo kreupel is als omschreven in de OP, heeft dus ook veel pijn als
knuffel- en weidepaard...
Geen gebroken wervels. Haar lendenen zijn beschadigd. Heb het idd misschien iets overdreven, maar toen ik het bericht schreef was ik verdrietig, boos en verward.
KuilderR schreef:Geen foto's van de knieën. Was hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat ze onderaan de kudde hiërarchie zat.
NatasjavE schreef:KuilderR schreef:Geen foto's van de knieën. Was hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat ze onderaan de kudde hiërarchie zat.
Losse knieën ontstaan niet door een hiërarchie probleem.
Meestal zijn de banden en pezen te slap. Dat kan gewoon sterker worden. De smid moet haar dan op een speciale manier bekappen(binnendoor zetten) en door training kan dat verbeteren.
Maar soms is er ook spraken van OC/OCD. Dat is veel lastiger.
Welke dierenkliniek ben je geweest?