Paard met een sarcoid/gezwel: ten einde raad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:39

Mijn merrie had er een tussen haar voorbenen,uiteindelijk zo groot als een golfbal, Ik heb mijn merrie behandeld met diverse tips van de dierenarts maar het ding bleef groeien.
Uiteindelijk heb ik haar een kuur Dtox van naf gegeven,en Floris Florochol Liquid en ik overgestapt op balancer van este, gaf ik haar dagelijks een flinke dosis karkuma poeder van de paarden drogist, na 3 maanden weer de Dtox weer met Floris Florochol Liquid erbij, vervolgens de karkuma poeder en dan in combinatie met de wondzalf met karkuma van de Paardendrogist.
Na een battle van totaal 6 maanden was de sarcoid weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:12

Pandora2 schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik weet zeker dat het een sarcoid/gezwel is omdat het uitgebreid is onderzocht in het laboratorium. Mij is verteld dat de kans op uitzaaingen groot is, en dat risico wil ik niet lopen. Ik las idd dat de meningen daarover nogal oververdeeld zijn of het kan uitzaaien of niet. Sterkte met het verlies van je merrie :(:)

Sarcoïden zaaien NIET uit, Maria. :+

En daarover zijn de meningen absoluut niet verdeeld. In elk geval niet onder dierenartsen ;)

Ze noemt Anomiemk2. Lekker al weer wat olie op het vuur komen gooien 8)7

Overigens is mij ook verteld dat het uitzaait. Mijn ruin had dit ook. 5 jaar geleden opengesprongen in zijn koker en 3 weken later ingeslapen want zijn buik zat na het openspring direct vol met melanomen. Dus de dierenartsen zijn het blijkbaar toch niet unaniem eens.

Niello

Re: Paard met een sarcoid/gezwel: ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:19

Een melanoom is iets anders dan een sarcoid. Een sarcoid is een huidtumor en zaait niet uit naar andere organen. Er kunnen in de huid op andere plekken wel nieuwe laesies ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:21

Mijn excuses dan. Ik dacht dat het hetzelfde was

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:48

Mijn ervaring met Utrecht is ook heel goed. Ze bespreken alle opties met je. Er werd daar destijds onderzoek gedaan naar de werking van Virex creme op sarcoides. Dat zou je eens kunnen navragen daar.
De zalf van prof. Knottenbelt werkt inderdaad ook goed. Je kunt hem gratis per mail om advies vragen. Dat heb ik destijds zelf ook gedaan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:19

Het waren geen injecties die hij kreeg .. het was een goedje wat er opgesmeerd werd .. mocht het ook niet mee naar huis , moest echt door hun gebeuren ..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:26

Een paard van ons jaren terug in kliniek Moerbeke succesvol laten behandelen aan een Sarcoid formaat flinke hangende golfbal plus wat kleintjes er omheen aan zijn koker. Deze is verwijderd waarbij ook een flink deel van de koker. Ze hebben op die plek een soort pareltjes ingbracht En de sarcoid versneden in kleine stukjes en vermengd met iets en dit in zijn hals geplaatst zodat zijn lichaam afweer ging opbouwen. Enyway, een hele ingreep maar het is nooit meer terug gekomen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:35

Heeft jouw DA al contact gehad met dr. Knottebelt in Liverpool? Ook wel bekend onder Knottebeltzalf of Liverpoolzalf. Bij onze merrie is een sarcoïd weggesneden. En dat is helemaal goed gekomen.

Ik kwam laatst na wat googlen op Facebook "The Sarcoid Centre" tegen. Zij behandelt sarcoïden met kruiden Lijkt goed te werken. Zelf dus geen ervaring mee en ik weet ook de kosten niet, maar ik wilde je er toch even naar verwijzen. Wellicht heb je er wat aan.

https://www.facebook.com/groups/212495298872742/

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 13:52

Let op: de foto's kunnen als schokkend worden ervaren.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:59

Anoniemk2 schreef:
Ik weet zeker dat het een sarcoid/gezwel is omdat het uitgebreid is onderzocht in het laboratorium. Mij is verteld dat de kans op uitzaaingen groot is, en dat risico wil ik niet lopen. Ik las idd dat de meningen daarover nogal oververdeeld zijn of het kan uitzaaien of niet. Sterkte met het verlies van je merrie :(:)

Om verdere verwarring te voorkomen (en discussie) ;): het woord "uitzaaingen" impliceert het beeld dat we bijvoorbeeld hebben bij kanker, dat de kanker zich verspreid door het lichaam en de inwendige organen aantast. In het geval van sarcoiden (wat geen kanker is, voor de volledigheid) is dit niet aan de orde. Zoals Niello al correct aangaf is het wel mogelijk dat er op meerdere plekken op de huid sarcoiden ontstaan. Bijvoorbeeld na het openbreken van een sarcoid of een behandeling zonder succes. Ik vermoed ook dat dit is wat men bedoeld heeft toen ze het over verspreiding hadden in het gesprek met jou. Sarcoiden zullen zich dus niet verplaatsen naar de inwendige organen, zoals melanomen bijvoorbeeld wel kunnen doen.

Voor een diepere technische uitleg vind ik persoonlijk dit document erg fijn: https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf

Sarcoiden en melanomen zijn dus twee verschillende verschijnselen met een eigen behandelprotocol.

In jouw geval zou ik je ook aanraden eens contact te zoeken met Utrecht (indien dat er nog niet is geweest). Er is inmiddels inderdaad nog lang niet alles, maar wel al heel wat meer, bekend, en mijn (indirecte) ervaring is dat er heel goed meegedacht wordt.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:11

Proberen waard is Formule W (salicylzuur tegen wratten) dagelijks opsmeren tot het verdwenen is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:43

Ik plaats hier een slotje, de topicstarter heeft hierover een bericht ontvangen.